تاریخ: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۵۸
بازدید: ۲۰۲
کد خبر: ۱۵۷۴۱۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر صمت:

سازمان شهرک‌های صنعتی زمین‌فروش نیست

می متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور گفت: این سازمان نه تنها زمین‌فروش نیست بلکه در برخی از شهرستان‌ها قیمت واگذاری زمین را برای توسعه شهرک‌های صنعتی به صفر خواهد رساند.
سازمان شهرک‌های صنعتی زمین‌فروش نیست

معاون وزیر صمت: سازمان شهرک‌های صنعتی زمین‌فروش نیست - ایرنا

به گزارش می متالز، علی رسولیان شامگاه چهارشنبه در حاشیه نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی به خبرنگاران اظهار داشت: این سازمان بسیاری از دستورالعمل ها را در حد اختیار خود حذف خواهد کرد و اختیارات گسترده ای را به مدیران استانی برای توسعه شهرک های صنعتی و جذب سرمایه گذار خواهد داد.

وی با اشاره به بازگشت هزار و ۱۷۰ واحد صنعتی به چرخ تولید، افزود: تا قبل از این، بر اساس شیوه نامه، زمین مورد نیاز برای فعالیت شرکت های دانش بنیان ۵۰۰ متر بود ولی با حذف این شیوه نامه، شرکت های دانش بنیان حتی در سوله ای ۲۰ متری نیز خواهند توانست به فعالیت بپردازند.

رسولیان با اشاره به اجرای موفق طرح معین اقتصادی و احیای مسوولیت های اجتماعی صنایع در استان کرمان، تصریح کرد: این طرح به نوعی مدل اجرایی اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری است که در ابتدای کار با بنگاه های اقتصادی زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت اجرایی خواهد شد و به زودی بنگاه های بخش خصوصی را نیز زیر چتر خود خواهد برد.

وی با اشاره تفاهم نامه این سازمان با استانداری خراسان شمالی یادآور شد: هزار میلیارد اعتبار از محل منابع سازمان شهرک های صنعتی کشور و استان برای تامین برق، آسفالت، محوطه سازی و ایجاد تصفیه خانه شهرک های صنعتی استان هزینه خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) نیز در جمع خبرنگاران گفت: هفته گذشته توافقات خوبی با وزارت نفت برای تامین لوله مورد نیاز پالایشگاه ها،  توسط مجتمع لوله گستر اسفراین داشتیم.

محسن صالحی نیا با اشاره به اجرای اقدامات موثر برای توسعه صنایع مختلف و ایجاد زیرساخت های صنایع افزود: ما به عنوان سازمان توسعه ای صنایع باید افزایش تولیدات را براساس نیازمندی های کشور در بخش های نفت و گاز، نیروگاهی و تامین اقلام و قطعات صنایع فولاد کشور تعریف کنیم.

وی تاکید کرد: در واقع شرکت های زیرمجموعه این سازمان مانند شرکت لوله گستر اسفراین باید حداقل به ظرفیت اسمی تولیدی خود برای تامین نیازمندی های کشور برسند.

خراسان شمالی ۹ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی دارد و از مجموع ۲۸۶ واحد صنعتی و تولیدی موجود در شهرکها و نواحی صنعتی این استان، ۲۴۰ واحد فعال و حدود ۴۶ واحد غیرفعال است.

عناوین برگزیده