تاریخ: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۷:۳۵
بازدید: ۱۱۵
کد خبر: ۱۵۷۵۹۳
معاون وزیر راه و شهرسازی:

راه آهن اردبیل با پیشرفت 85 درصد موعد مقرر افتتاح می شود

می متالز - معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه عظیم راه آهن اردبیل – میانه با پیشرفت 85 درصد در حال اجراست و در موعد مقرر به بهره برداری می رسد.
راه آهن اردبیل با پیشرفت 85 درصد موعد مقرر افتتاح می شود

به گزارش می متالز، خادمی در جریان بازدید از قطعات مختلف راه آهن اردبیل اظهار کرد: قرار است این پروژه در نیمه اول سال آینده به صورت کامل به بهره برداری برسد تا استان اردبیل نیز به خط سراسری راه آهن بپیوندد.

وی اهمیت حمل و نقل ریلی را یادآور شد و تصریح کرد: پروژه راه آهن اردبیل در حال حاضر با پیشرفت 85 درصد در حال اجراست که عملیات زیرسازی آن با سرعت در حال تکمیل است و با توجه به پیچیدگی و سختی کار مهندسی در قطعات مختلف راه آهن در طول 175 کیلومتر امیدواریم ساخت تونل ها، پل ها و گالری ها تا پایان امسال به سرانجام برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی به عملیات روسازی نیز گفت: 45 کیلومتر عملیات ریل گذاری در ماه های اخیر انجام شده و تلاش بر این است تا شرایط مطلوب و مناسبی را تا پایان امسال در تکمیل عملیات ریل گذاری شاهد باشیم.

خادمی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در نیمه اول سال آینده افتتاح راه آهن اردبیل را به مردم استان قول دادیم و قطعا در موعد مقرر این پروژه تحویل داده خواهد شد.
وی به بزرگراه اردبیل – سرچم نیز اشاره کرد و ادامه داد: با تأمین 120 میلیارد تومان اعتبار در سالجاری توسعه این محور ارتباطی در حال انجام است تا راه اردبیل – سرچم به چهار بانده تبدیل شود.

مدیرعامل شرکت زیرساخت و توسعه حمل و نقل کشور اضافه کرد: از 170 کیلومتر این مسیر به غیر از 35 کیلومتر افتتاحی در سال های گذشته از هر دو جبهه عملیات اجرایی پروژه سرعت گرفته و ما تلاش خواهیم کرد تا در دو سال آینده این بزرگراه را به زیر بار ترافیکی ببریم.

در این بازدید نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به دنبال سفر وزیر راه و شهرسازی در تابستان امسال وزارت راه و شهرسازی متعهد شد تا 100 کیلومتر عملیات روسازی و ریل گذاری و همچنین تکمیل شش ایستگاه و بخشی از عملیات زیرسازی را به انجام برساند که پروژه با پیشرفت مناسبی روبه رو نبوده است.

علی نیکزاد اظهار کرد: تاکنون 70 درصد تعهدات انجام شده و تلاش و انتظار مردم این است تا پایان امسال تمام تعهدات وزارت راه و شهرسازی انجام شده و پروژه راه آهن اردبیل – میانه در نیمه اول سال آینده آماده افتتاح شود.

عناوین برگزیده