تاریخ: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۰۶
بازدید: ۹۱
کد خبر: ۱۵۷۶۵۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بررسی وضعیت نماد بورسی فخوز در سال ۹۹

می متالز - بررسی اطلاعات و آمار درج شده در سامانه کدال، حاکی از سود خالص ۱۴۴٫۳ تومانی شرکت فولاد خوزستان با نماد بورسی فخوز به ازای هر سهم در دوره منتهی به ۳۰ آذر ماه ۹۹ است. این رقم برای شراط بازار فعلی رقم قابل قبول و بعضا جذابی است که این سهم را جزء نمادهای پرمعامله ی این روزهای بازار قرار داده است.
بررسی وضعیت نماد بورسی فخوز در سال ۹۹

به گزارش می متالز، در این یادداشت به سهام نماد فخوز که در این روزها جزء واچ لیست اصلی سهامداران و سرمایه گذاران حوزه فلزات اساسی است می پردازیم. بررسی اطلاعات و آمار درج شده در سامانه کدال، حاکی از سود خالص ۱۴۴٫۳ تومانی شرکت فولاد خوزستان با نماد بورسی فخوز به ازای هر سهم در دوره منتهی به ۳۰ آذر ماه ۹۹ است. این رقم برای شراط بازار فعلی رقم قابل قبول و بعضا جذابی است که این سهم را جزء نمادهای پرمعامله ی این روزهای بازار قرار داده است.در ادامه به تحلیل جزئی تری از این سهم می پردازیم.

 

نگاهی به نماد فخوز از منظر کدال

مطابق آمارهای منتشره سامانه کدال شرکت فولاد خوزستان موفق به کسب سود خالص ۷۲۱۴۰۹۶۵ میلیون ریالی در این مدت شد. بر این اساس، سود خالص هر سهم ۱۴۴۳ ریال (۱۴۴٫۳ تومان) است که در هم سنجی با پارسال رشد ۱۳ درصدی نشان می دهد.

بازار سرمایه  پس از روزها افت شدید، با توجه به تحرکاتی که در سهم های بزرگ ایجاد شد، توانست جهت نزولی خود را تغییر دهد. این خبر به شدت بر بازار سهم های فولادی تاثیرگذار بود و عملا این سهم ها که در این روزها در کف معامله می شوند را کمی تکان داد.

 

جلب حمایت حقوقی ها در نماد فخوز

سهام شرکت فولاد خوزستان در روزهای منفی بازار توانست حمایت حقوقی ها را جلب کند و با خریدهای سنگینی که در روزهای اخیر صورت گرفت عملا صف های فروش این سهم جمع شدند و در بدترین شرایط با منفی های محدود به کار خود پایان داد. فروش شرکت فولاد خوزستان طی شش ماهه نخست سال ۱۳۹۹، حدود ۱۱,۲۱۲ میلیارد تومان می باشد که نسبت به دوره مشابه سال گذشته (۷,۹۴۷ میلیارد تومان) از رشد حدود  ۴۱ % برخوردار بوده است . این رقم برای شرکت های فولادی رقم قابل قبولی است و با توجه به ارزندگی سهام این شرکت از منظر بنیادی به احتمال زیاد شاهد سودهای بیش تری تا پایان سال در سهام این شرکت خواهیم بود.

 

ارزیابی سود خالص فخوز

سود خالص فخوز طی شش ماهه نخست سال ۹۹ ، حدود۳,۳۸۱ میلیارد تومان میباشد که نسبت به دوره مشابه سال گذشته (۲,۲۱۱ میلیارد تومان ) از رشد ۵۲% برخوردار بوده است. همچنین شرکت فولاد خوزستان با سرمایه ۱,۹۰۴  میلیارد تومانی به ازای هر سهم ۱,۷۷۵ ریال سود محقق کرده است .این رقم در جمع شرکت های معدنی و فلزی رقم بسیار قابل قبولی است و البته در انتهای سال نیز به احتمال زیاد شاهد افزایش سرمایه در این شرکت باشیم که این موضوع چشم انداز این سهم را روشن تر از قبل می کند.

 

نگاهی به عملکرد تولیدی فولاد خوزستان

فخوز در ۹ ماه ابتدایی سال جاری ۷۳۰ هزار و ۵۲ تن اسلب را در بازارهای داخلی فروخت که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶ درصد رشد دارد. این شرکت در ۹ ماه اول سال قبل ۵۷۹ هزار و ۲۳۵ تن اسلب را در بازارهای داخلی فروخته بود. فولاد خوزستان طی ۹ ماه ابتدایی سال جاری موفق به فروش ۲۶۴ هزار و ۹۹۹ تن گندله در بازار داخلی شده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۱ درصد افزایش یافته است.

 

رشد چشم گیر تولید در فولاد خوزستان

این شرکت طی همین مدت در سال گذشته، ۱۷۵ هزار و ۴۴۱ تن گندله در بازار داخلی فروخته بود. همچنین در شرکت فولاد خوزستان طی ۹ ماه نخست سال جاری، ۲۱ تن ورق و دو هزار و ۱۳۸ تن آهن اسفنجی در بازار داخلی فروخته شد. مجموع درآمد فروش داخلی و صادراتی فولاد خوزستان در ۹ ماه نخست امسال به ۲۰۸ هزار و ۷۹۸ میلیارد و ۵۴۳ میلیون ریال رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸۴ درصد رشد دارد. این شرکت در ۹ ماه نخست سال ۱۳۹۸ توانسته بود ۱۱۳ هزار و ۲۷۸ میلیارد و ۶۷۸ میلیون ریال درآمد داشته باشد.

 

شروع طوفانی نماد فخوز در بورس تهران

پس از یک هفته پرسقوط برای بورس، بازار سرمایه شنبه کار خود را با صعود آغاز کرد و سهم‌های بنیادی و بزرگ شروع به سبز شدن کردند، چراکه شنبه شاخص کل بورس ۱۵ دقیقه پس از آغاز معاملات، ۹ هزار و ۹۶۹ واحد رشد کرد و به یک میلیون و ۳۶۵ هزار و ۳۲۱ واحد رسید. همین موضوع سبب شد تا در روز شنبه سهام فخوز جزء بالاترین خرید میلیاردها در بازار بورس ایران باشد.

 

شرایط برای رشد فولادی ها فراهم است

همه ی شاخص های اساسی در راستای رشد سهام شرکت های فولادی و فلزی قرار داشته اند. شاخص کل هم‌وزن هم شنبه در اثر رشد سهم‌های بنیادی بازار، ۳ هزار و ۳۱۸ واحد رشد کرد و روی ۴۵۹ هزار و ۱۹ واحد ایستاد. شاخص فلزات اساسی شنبه با رشد بسیار خوب همراه بود و کار خود را ۷ هزار و ۴۰ واحد صعود آغاز کرد تا در دقایق ابتدایی ۹۶۴ هزار و ۹۱۰ واحد را نشان داد. همین موضوع کافی بود تا برای سهام شرکت فولاد خوزستان صف های میلیونی تشکیل شود.

 

بالاترین جذب سرمایه در بازار شنبه

این که یک نماد بالاترین جذب سرمایه در بازار را به خود اختصاص می دهد قطعا حال اخبار مهم و مثبتی از بازار این سهم است. نمادهای فولاد، فارس، شستا، کگل، کچاد، خودرو و فخوز بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و نمادهای پرتراکنش نیز، شستا، فملی، خساپا، وتجارت، برکت، شتران و ثبهساز بودند.

 

ریسک های بنیادی سهام فولاد خوزستان

محدودیت تامین برق مورد نیاز فولادسازان در حال آسیب رساندن به تولید شرکت‌ها بوده و تاکنون ۵ شرکت فولاد مبارکه ،کاوه جنوب، فولاد خوزستان، فخوز، فولاد هرمزگان، هرمز و چادرملو، کچاد شاهد افت تولید بیش از ۱۶۵ هزار تن به ارزش تقریبی صادراتی حدود ۱۰۰ میلیون دلار بوده‌اند. جدا از بحث وزارت نیرو، وزارت نفت نیز گازطبیعی مورد نیاز واحدهای اسفنجی کشور را محدود کرده که بعضا باعث کاهش تولید به یک-سوم سطح عادی شده است.

بررسی وضعیت نماد بورسی فخوز در سال ۹۹

عناوین برگزیده