تاریخ: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۵۱
بازدید: ۱۲۹
کد خبر: ۱۵۷۶۷۳
محبی نجم آبادی مطرح کرد:

بررسی مشکلات حوزه رمسکن روستای البلاغ/پروژه راه‌آهن سبزوار تنها ۳۵ درصد پیشرفت داشته است

می متالز - نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: در حوزه انتخابیه غرب خراسان رضوی شاهد تعداد زیادی پروژه‌های طولانی، بی‌فرجام و ناتمام هستیم.
بررسی مشکلات حوزه رمسکن روستای البلاغ/پروژه راه‌آهن سبزوار تنها ۳۵ درصد پیشرفت داشته است

بهروز محبی نجم آبادی

به گزارش می متالز، بهروز محبی نجم‌آبادی با اشاره به بازدیدها و جلسات برگزار شده در حوزه انتخابیه خود ،گفت: در پی گزارش های مردمی رسیده از مشکلات حوزه مسکن در روستای البلاغ، به همراه  "رستم نیا" رئیس بنیاد مسکن سبزوار و "کلاته "فرماندار شهرستان ششتمد از روستای البلاغ بازدید کردیم.

محبی ادامه داد: پس از پیگیری های مکرر طی روزهای گذشته از مسئولین مربوطه و بیان مشکلات اهالی روستای البلاغ در جلسه شورای برنامه‌ ریزی و توسعه استان خراسان رضوی و درخواست رسیدگی، به منظور بازدید میدانی و صحبت بدون واسطه با اهالی روستا به همراه مسولان در روستای البلاغ حاضر شدیم.

محبی نجم آبادی با اشاره به جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خراسان رضوی مطرح کرد: جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خراسان رضوی به همراه" نوبخت" معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و "تابش" رئیس بنیاد مسکن کشور برگزار شد.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی ضمن اشاره به اینکه جاده‌های مرگ در استان تهدیدی جدی است،خاطرنشان کرد: شرق کشور در حوزه راه بسیار فقیر است؛ به خصوص دیار سربداران که در بخش مرکزی سبزوار در دو روستا با حدود ۲۲۰ خانوار ۸ کیلومتر راه روستایی بسیار نامناسب و غم انگیز داریم. در بخش مرکزی سبزوار راه‌های روستایی ۱۰ درصد زیر استاندارد استان است.

وی در ادامه با اشاره به موضوعات مطرح شده در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خراسان رضوی، عنوان کرد: در حوزه انتخابیه غرب خراسان شاهد تعداد زیادی پروژه‌های طولانی، بی‌فرجام و ناتمام هستیم. بیش از ۳۰ سال از پروژه راه‌آهن سبزوار می‌گذرد و تنها ۳۵ درصد پیشرفت داشته است. نیروگاه با گذشت بیش از ۱۰ سال ۲۸ درصد پیشرفت داشته است و پروژه ورزشگاه که نیمه تمام باقی‌مانده است.

محبی ضمن اشاره به مشکلات مردم ساکن در روستاهای حوزه انتخابیه تاکید کرد: با توجه به پروژه‌های نیمه تمام شبکه آب و گاز روستایی، مشکلات مردم با حوزه منابع طبیعی، مشکلات حوزه مسکن به ویژه در روستای البلاغ که ۴۰ خانوار دچار آن هستند، خواستار توجه ویژه به اولویت‌ها در استان شدیم.

محبی با اشاره به جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خراسان رضوی باحضور نوبخت و تابش ،ادامه داد: اختصاص ردیف بودجه‌ای مستقل با تایید کمیسیون تلفیق برای حاشیه شهرها و اجرایی شدن ۵۲ پروژه استانی در حال اتمام تا انتهای دولت،در این جلسه مقرر شد؛ شایان ذکر است در حوزه انتخابیه سبزوار این پروژه ها غالبا مربوطه به راه‌های اصلی خواهند بود و بودجه‌ای اختصاص خواهدیافت. 

نماینده منتخب مردم شهرستان های غرب خراسان رضوی مطرح کرد:به منظور  پیگیری مشکلات نیروی انتظامی به ویژه ساختمان جدید پلیس راهنمایی و رانندگی با سرهنگ بیات،"کوشکی" شهردار سبزوار، "ارغیانی" شورای شهر، " احمدی" معاون فنی شهرداری،" سیدی "نماینده فرمانداری، "استیری" رئیس راه و شهرسازی، "آهنچیان "رئیس شرکت گاز سبزوار،"شهرآئینی" رئیس شرکت برق سبزوار جلسه ای برگزار شد.

نماینده مردم سبزوار،جغتای،جوین،خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:همچنین با"کوشکی" شهردار سبزوار،"احمدی" معاون فنی شهرداری، "ارغیانی" شورای شهر سبزوار،"سعیدی" رئیس دانشگاه آزاد سبزوار جلسه ای جهت رفع مشکل زمین‌های انتهایی شهرک شیرخانی‌ها با دانشگاه آزاد برگزار کردیم.

عناوین برگزیده