تاریخ: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۱۱
بازدید: ۹۸
کد خبر: ۱۵۷۸۱۰
سرویس خبر : آهن و فولاد
انجمن جهانی فولاد اعلام کرد:

افزایش ۴. ۱۳درصدی تولید فولاد ایران و حضور در ۱۰ دنیا + دلایل

می متالز - طبق اعلام انجمن جهانی فولاد، ایران با تولید بیش از ۲۹ میلیون تن فولاد و رشد ۴. ۱۳درصدی در سال گذشته میلادی با پشت سر گذاشتن اوکراین، ‌ایتالیا و مکزیک در جایگاه دهم قرار گرفت.
افزایش ۴. ۱۳درصدی تولید فولاد ایران و حضور در ۱۰ دنیا + دلایل

به گزارش می متالز، انجمن جهانی فولاد اعلام کرد: ایران با تولید بیش از ۲۹ میلیون تن فولاد و رشد ۴. ۱۳درصدی در سال گذشته میلادی در جایگاه دهم و بالاتر از اوکراین، ‌ایتالیا و مکزیک قرار گرفت. متوسط رشد تولید ۶۴ کشور عضو اجمن جهانی فولاد طی۱۲ ماه سال گذشته، منفی ۹ دهم درصد بود و به ۱.۸ میلیارد تن رسیده است.

بر اساس این گزارش، یکی از مهم‌ترین دلایل رشد تولید ایران، توسعه طرح‌های فولاد با مشارکت بخش‌خصوصی و با راهبری ایمیدرو بوده است. پیش از ایران، برزیل با تولید ۳۱میلیون تنی،‌ در رتبه نهم قرار دارد. مصرهم با تولید ۲. ۸ میلیون تنی همین میزان رشد را تجربه کرد. ازبکستان و مولداوی با رشد ۶. ۴۲ و درصدی و  ۷. ۱۸درصدی طی یکسال گذشته ۹۵۰هزار و ۴۶۵هزار تن فولاد تولید کردند.

ایران در ماه پایانی سال گذشته هم با رشد ۲. ۱۹درصدی بیش از ۶. ۲ میلیون تن انواع شمش تولید کرد. در حالی که متوسط رشد تولید ماه دسامبر گذشته (آذر)  ۸. ۵درصد و تولید کل اعضای انجمن جهانی فولاد ۸. ۱۶۰ میلیون تن اعلام شد.

ایران در تولید فولاد پس از ازبکستان و مولداوی که تولید ناچیزی دارند جایگاه سوم جهانی را از نظر رشد در سال ۲۰۲۰ کسب کرد.چین به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده جهان در مدت مشابه با رشد ۲. ۵درصدی، یک میلیارد و ۵۲ میلیون تن فولاد تولید کرد. هند و ژاپن با تولید ۵. ۹۹ و ۱. ۸۳ میلیون تن در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

کره، ژاپن و هند به عنوان بزرگان این صنعت با کاهش ۶، ۲. ۱۶ و ۶. ۱۰درصد، روند نزولی تولید را تجربه کردند. اتحادیه اروپا نیز با تولید ۱۳۸ میلیون تنی، متوسط کاهش ۸. ۱۱درصدی را به ثبت رساند اما دیگر کشورهای اروپایی با تولید ۳۸ میلیون تنی، رشد ۹. ۳ درصدی داشته اند.

کشورهای آمریکای‌شمالی و جنوبی با کاهش ۵. ۱۵ و ۴. ۸ درصدی، ۱۰۱ و ۳۸ میلیون تن فولاد تولید کردند. عربستان، قطر و امارات هم کاهش تولید ۱. ۵ ، ۴. ۵۲ و ۲. ۱۸درصدی به ثبت رساندند.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده