تاریخ: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۵۳
بازدید: ۱۴۱
کد خبر: ۱۵۸۰۱۱
سرویس خبر : انرژی

کلنگ‌زنی 10 پروژه از جمله پتروشیمی و فولاد در منطقه ویژه پارسیان به‌مناسبت دهه فجر

می متالز - فرماندار پارسیان گفت: در دهه فجر امسال کلنگ‌‌زنی ۱۰ پروژه در صنایع انرژی‌بر در زمینه پتروشیمی، فولاد و … را خواهیم داشت که که گام بزرگی در زمینه توسعه منطقه ویژه و ایجاد انگیزه برای استقرار دیگر صنایع در آن خواهد بود و بدون تردید با این اقدام، توسعه منطقه ویژه پارسیان شتاب خواهد گرفت.
کلنگ‌زنی 10 پروژه از جمله پتروشیمی و فولاد در منطقه ویژه پارسیان به‌مناسبت دهه فجر

به گزارش می متالز، فرماندار شهرستان پارسیان تصریح کرد: پروژه‌های دهه فجر شهرستان پارسیان در صدر شهرستان‌های استان قرار گرفت.

مجتبی رضاپور سردره صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پروژه‌های دهه فجر امسال با پیگیری‌های صورت‌گرفته و حمایت‌های ویژه استاندار هرمزگان و نماینده مجلس و همراهی همه دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان و همچنین خیرین بزرگوار در صدر پروژه‌های شهرستان‌های استان قرار گرفت.

وی افزود: امسال هم پروژه‌های مهمی در ایام‌الله دهه فجر و پس از آن در قالب پویش الف و ب ایران از طریق ویدئوکنفرانس با حضور رئیس‌جمهور افتتاح خواهد شد.

فرماندار شهرستان پارسیان گفت: مایه مباهات و خوشحالی است که برای اولین بار سرانه فضای آموزشی شهرستان از حد سرانه فضای آموزشی کشور فراتر رفته است که در این راستا لازم می‌دانم از پیگیری‌های بی‌وقفه آموزش و پرورش شهرستان پارسیان و خیرین بزرگوار تشکر و قدردانی شود.

رضاپور با اشاره به افتتاح و کلنگ‌زنی‌های پروژه‌های بزرگ شهرستان در ایام‌الله دهه فجر گفت: ۶۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۶۷۰ میلیارد ریال و بیش از ۹۷ میلیون یورو هدیه‌ای از سوی دولت به مردم عزیز شهرستان پارسیان است.

نماینده عالی دولت در پارسیان به مهمترین پروژه‌های شهرستان از جمله ساخت اسکله شماره 5 صنایع انرژی‌بر با اعتباری بالغ بر ١٧١ میلیون یورو معادل ٥٠٠٠٠ هزار میلیارد ریال که تاکنون ٩٧ میلیون یورو معادل ٢٩١٠٠ میلیارد ریال در آن هزینه شده است، آماده افتتاح می‌باشد.

وی در ادامه عنوان داشت: در دهه فجر امسال کلنگ‌‌زنی ۱۰ پروژه در صنایع انرژی‌بر در زمینه پتروشیمی، فولاد و … را خواهیم داشت که که گام بزرگی در زمینه توسعه منطقه ویژه و ایجاد انگیزه برای استقرار دیگر صنایع در آن خواهد بود و بدون تردید با این اقدام، توسعه منطقه ویژه پارسیان شتاب خواهد گرفت.

رضاپور از تأسیس بانک ماشین‌آلات در صنایع انرژی‌بر که در مواقع ضرورت و حوادث غیر مترقبه، شهرستان هم از آن بهره‌مند خواهد شد و امضای تفاهم‌نامه بین نیروی دریایی سپاه با آبفای شهری (هدیه سپاه با حمایت و پشتیبانی سردار منصور روانکار فرمانده منطقه چهارم ندسا به مردم شهرستان پارسیان) برای احداث مخزن ٢٠٠٠ متر مکعبی تأمین آب روستاهای ساحلی با اعتباری بیش از ١٠ میلیارد تومان و در زمان ٦ماه خبر داد.

عناوین برگزیده