تاریخ: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۱۱
بازدید: ۱۴۶
کد خبر: ۱۵۸۵۰۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

عرضه اولیه شرکت زغال سنگی شستا ۱۰ درصد زیر قیمت واقعی

می متالز - یک مقام مسوول در صدر تامین – گروه سرمایه گذاری عرضه کننده کزغال – اعلام کرد: عرضه اولیه زغال سنگ پروده طبس به عنوان بزرگ ترین شرکت زغال سنگی ایران ۱۰ درصد زیر قیمت واقعی انجام می شود.
عرضه اولیه شرکت زغال سنگی شستا ۱۰ درصد زیر قیمت واقعی

به گزارش می متالز، فردا چهارشنبه ۱۵ بهمن ماه ۹۹ فرابورس شاهد یک عرضه اولیه از جنس زغال سنگ خواهد بود. درباره ارزنده بودن سهام این شرکت و مناسب بودن شرایط بازار برای این عرضه حرف و حاشیه فراوان است اما آنچه در گروه ها و شبکه های مجازی و کانال های بورسی می گذرد نشان می دهد اغلب فعالان بورس نسبت به این عرضه موضع مخالف ندارند.

شایان ذکر است پیش از این شاهد بوده ایم که اعلام بازه قیمت برخی سهام های عرضه اولیه ای جو روانی علیه قیمت گذاری شکل می گرفت و بسیاری از فعالان بازار در کانال ها و شبکه های اجتماعی علیه قیمت گذاری آن سهام موضع می گرفتند. در مورد عرضه اولیه شرکت زغال سنگ پروده طبس که با نماد کزغال به بازار خواهد آمد تاکنون شاهد چنین مواضعی نبوده ایم.

سهامداران بورس سهام کزغال را ۱۰ درصد ارزان تر از قیمت واقعی می‌خرند

از سوی دیگر امروز غلامرضا سلیمانی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدر تامین از زیرمجموعه های شستا که «کزغال» از شرکت های تابعه این شرکت به شمار می رود در نشستی خبری در حاشیه نمایشگاه بین المللی معدن و صنایع وابسته (ایران کانمین) به نکته جالب توجهی درباره قیمت سهام این شرکت اشاره کرد.

وی با بیان این که فردا چهارشنبه در فرابورس شاهد عرضه اولیه سهام شرکت زغال سنگ پروده طبس با نماد «کزغال» خواهیم بود، خاطرنشان کرد: در مورد این عرضه توجه به این نکته ضروری است که سهام شرکت زغال سنگ پروده طبس بالغ بر  ۲ میلیارد برگه سهم است. از این تعداد سهم فردا ۲۰۰  میلیون سهم  با قیمت هر برگه سهام ۲هزار تومان عرضه اولیه می‌شود.

سلیمانی تصریح کرد: از نظر قیمت تمام شده، قیمت سهام زغال سنگ پروده طبس بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است اما در این عرضه، سهام این شرکت ۱۰ درصد ارزان تر از قیمت واقعی قیمت گذاری شده و این یک خبر خوب برای سهامدارانی است که سهام این شرکت را در عرضه اولیه خریداری خواهند کرد.

منبع: کاما پرس
عناوین برگزیده