تاریخ: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۱۰
بازدید: ۱۰۶
کد خبر: ۱۵۸۵۱۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ارزآوری ۲۹۴ میلیون دلاری صنایع و معادن در سمنان

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: ۲۹۴ میلیون دلار کالا از این استان از دهه فجر سال گذشته تاکنون صادر شده است.
ارزآوری ۲۹۴ میلیون دلاری صنایع و معادن در سمنان

به گزارش می متالز، علی تشنه‌دل در گفت‌وگو با خبرنگاران، ضمن بیان گزارشی از دستاوردهای حوزه صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اظهار کرد: ۲۵۴ هزار تن کالا به ارزش ۲۹۴ میلیون دلار طی یک سال گذشته از استان صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین کالاهای صادراتی استان سمنان از قبیل سود سوزآور، کابل زمینی، کربنات دی سدیم، محصولات یک‌بار مصرف، هیدروکربن سبک، کابل، سیلیسیوم، کولر آبی، پودر لباس‌شویی، شیرینی و شکلات، قطعات و اجزا از آهن و فولاد و ... است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: این کالاها به کشورهای افغانستان، عراق، امارات، ترکیه، پاکستان، چین، انگلستان، هند، کرواسی، صربستان، هنگ‌کنگ، ارمنستان، آذربایجان، ایتالیا و ... صادر شده است.

تشنه‌دل تصریح کرد: از فجر ۹۸ تا فجر ۹۹، ۱۶ هزار تن کالا به ارزش ۶۱ میلیون دلار به استان وارد و از گمرک ترخیص شده است.

او گفت: عمده کالاهای وارداتی شامل اجزا و قطعات ماشین و دستگاه‌های برقی، پنبه حلاجی نشده یا شانه نزده، اجزا قطعات ترانسفورماتورها، پروپیلن، القاکننده‌ها و مبدل‌های استاتیک برقی، تنظیم‌کننده ولتاژ، روغن ترانسفورماتور و ... بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: در این مدت، سه هزار و 559 فقره سفارش واردات کالا به ارزش ۶۰۹ میلیون دلار در استان به ثبت رسیده و ۱۵۴ فقره کارت بازرگانی صادر شده است که ۱۱۰ فقره تمدید و ۴۴ فقره نیز ایجادی بوده است.

عناوین برگزیده