تاریخ: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۰۰
بازدید: ۹۴
کد خبر: ۱۵۸۵۲۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

عملیات اجرایی واحد احیای فولاد آذربایجان به زودی آغاز می‌شود

می متالز - معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه شهرستان میانه گفت: در جلسه ای با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت موضوع کلنگ زنی توسعه واحد احیای مجتمع فولاد آذربایجان با هدف تولید آهن اسفنجی مطرح و مقرر شد عملیات اجرایی این واحد به زودی آغاز شود.
عملیات اجرایی واحد احیای فولاد آذربایجان به زودی آغاز می‌شود

به گزارش می متالز، محمدرضا مشایخی روز سه شنبه اظهار کرد: با توجه به اخذ مجوزهای صنعت و معدن و محیط زیست در کمترین زمان شاهد آغاز احداث این واحد و ثبت سفارش های داخلی و خارجی تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز و شروع کارهای عملیاتی در بخش توسعه خواهیم بود.

مشایخی اضافه کرد: طرح تامین مواد اولیه کارخانه ذوب بخش خصوصی از طریق فولاد آذربایجان و تامین اعتبار برای تهیه و تدارک تجهیزات و ماشین آلات جایگزین برای فاز احیای مجتمع را از دیگر موارد پیگیری شده برای ادامه روند و تکمیل زنجیره فولاد در شهرستان عنوان و اضافه کرد:  مقرر شد مجتمع فولاد آذربایجان با ماهیت فعلی به فعالیت خود ادامه دهد.

فرماندار ویژه میانه اکتشاف و گمانه زنی پهنه های معدنی در شهرستان برای واگذاری به سرمایه گذار یا فرآوری معادن از طریق شرکتهای زیرمجموعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران  را از دیگر امور مطرح شده در جلسه دیروز در تهران عنوان کرد.

روز گذشته فرماندار میانه به همراه امام جمعه و نماینده شهرستان در مجلس با وزیر صمت در تهران دیدار کرد.

مجتمع فـولاد آذربایجــان در سـال ۱۳۶۸ کلنک زنی و در اواخـر سال ۱۳۷۶ عملیات نصب ماشین آلات آن و تولید آزمایشی ایـن مجتمع در هفته دولت سـال ۱۳۷۹ به صورت " راه اندازی سرد" آغاز شد.

این مجتمع دارای سه مجموعه فولادی است که واحد نورد یا تولید مفتول های صنعتی و ساختمانی از سال ۱۳۷۹ فعالیت خود را آغاز کرده و عمده تولیدات این واحد انواع میلگرد ۱۰ تا ۳۲ میلی متری است.

عناوین برگزیده