
به گزارش می متالز، «محمد متین» مدیرعامل مجموعه پارس پی وی دی، در گفت و گو با پایگاه خبری «می متالز» با اشاره به فعالیت های مجموعه خود، اظهار کرد: مجموعه ما فعالیت خود را از سال 1396 آغاز کرد. خوشبختانه در سال های 97 و 98 نیز موفق به افزایش تعداد دستگاه های موجود شدیم که در در نتیجه این اقدام از نظر تولید جزو مجموعه های بزرگ محسوب می شویم، زیرا حجم خدمات ارائه شده به مشتریان بالا بوده و در تلاش هستیم تا در سال 1400 نیز تعداد دستگاه ها را افزایش دهیم.
وی ادامه داد: درواقع این مجموعه جزو 3 مجموعه ای موجود در کشور است که سریع ترین و با کیفیت ترین خدمات در حوزه آبکاری را ارائه می دهد.
متین همچنین در ادامه اضافه کرد: ما در حوزه ارائه خدمات آبکاری به روش خلا فعالیت داریم. درواقع کار ما به این صورت است که تولیدکنندگان و کسانی که در حوزه های مختلف ساختمانی، اکسسوری خانه، اکسسوری سرویس بهداشتی و همچنین افرادی که در حوزه آشپزخانه فعالیت دارند، کارهای خود را به صورت آبکاری خام (نیکل-کروم) به مجموعه ما می فرستند و عمل پی وی دی روی آن انجام می شود. در این روش لایه نشانی در خلا انجام می گیرد.
وی درباره مزیت عمل پی وی دی، تصریح کرد: این روش هیچ نوع آلودگی زیست محیطی ندارد و در نهایت کاری که تحویل مشتری می شود، نسبت به نیکل-کرومی که به روش سنتی انجام می گرفت مقاوم تر بوده و از طیف رنگی بیشتری برخوردار است. محصولات در این روش دربرابر خوردگی و فرسایش دوام بیشتری دارند. این موضوع باعث شده تا تولیدکنندگان مختلف به سمت این تکنولوژی بیایند.
متین اضافه کرد: امروز محصولاتی که در زمینه آبکاری پی وی دی در بازار حضور دارند از نظر کیفیت و رنگ با برندهایی که پیش تر به صورت وارداتی به کشور می آمد، برابری می کنند. پیش تر و قبل از توسعه مجموعه های داخلی بیشتر محصولات خارجی در فروشگاه ها به فروش می رسید.
وی در پاسخ به این سوال که امروز اصلی ترین کشوری که محصولاتش در بازار ایران دیده می شود کدام است، بیان کرد: البته در حال حاضر شرایط واردات سخت شده است. اما چین کشوری است که خودش در حوزه تکنولوژی آبکاری پی وی دی از قدمت بسیاری بالایی برخوردار است و بیشتر محصولاتی که واردکنندگان ما می آوردند قطعات پی وی دی شده بود، اما امروز مشتریان ما خودشان بیان می کنند که کیفیت کار ما با برند خارجی برابری دارد.
متین همچنین با اشاره به موفقیت تولیدکنندگان ایران در این حوزه اظهار کرد: باید به این نکته اشاره داشته باشم که دستگاه های ما تماماً ایرانی و تکنولوژی بومی شده هستند. این موضوع جای خوشحالی دارد زیرا به راحتی می توان با کمک شرکت های دانش بنیان نیاز ها را برطرف و قطعات را تامین کرد.
وی تصریح کرد: در ابتدای کار مشتریان ما در مورد کیفیت تردید داشتند اما زمانی که تست های لازم گرفته شد این نگرانی از بین رفت.
این شرکت در طیف رنگی خود، طلایی، رزگلد و دودی را به مشتریان ارائه می دهد و تلاش می کند در سال های پیش رو رنگ های جدیدی که در کشورهای اروپایی ارائه می شود را به طیف رنگی خود اضافه کند. البته در حال حاضر بیشتر مشتریان در بازار داخلی ایران رنگ طلایی، طلایی مات و رزگلد و رزگلد مات را انتخاب می کنند.
متین مهمترین اولویت این شرکت برای سال 1400 را افزایش تعداد دستگاه و همچنین توسعه طیف رنگی دانست و اظهار کرد: با توجه به اینکه مشتریان ما میزان تولیدات خود را افزایش داده اند ما نیز باید در سال جاری راندمان کاری خود را افزایش دهیم.