تاریخ: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۱۲
بازدید: ۸۸
کد خبر: ۱۵۸۷۸۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
شاوردیان مطرح کرد:

اصناف مهمترین مرکز حمایت از کالای ایرانی

می متالز - نماینده مردم مسیحیان ارمنی شمال ایران می‌گوید اصناف مهمترین مرکز حمایت از کالای ایرانی محسوب می شود.
اصناف مهمترین مرکز حمایت از کالای ایرانی

آرا شاوردیان

به گزارش می متالز، آرا شاوردیان درباره وضعیت اصناف و تشکل‌های صنفی، گفت: در سال‌های اخیر با وجود اهمیت توجه به اصناف و تشکل‌های صنفی، این مهم مغفول مانده و مورد بی مهری مسولان قرار گرفته این در حالی است که اصناف و تشکل‌های صنفی همواره نقش و اهمیت زیادی در رشد و توسعه کشور از ابعاد گوناگون اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی به ویژه تکمیل حلقه تولید تا مصرف کالاها و خدمات داشته و دارند. 

نماینده مردم مسیحیان ارمنی شمال ایران در مجلس شورای اسلامی افزود: بیش از ۳ میلیون واحد صنفی در زمینه‌های مختلف تولیدی، توزیعی، خدماتی و خدمات فنی در طیف وسیعی از فعالیت‌ها در زنجیره تامین عرضه محصولات حضور دارند که بدون فعالیت آنها، اقتصاد کشور توان حرکت ندارد. در واقع اصناف با سهمی بیش از یک چهارم تولید ناخالص ملی و حدود نیمی از اشتغال کشور، بزرگترین بخش اقتصادی کشور بعد از نفت است.

وی اضافه کرد: هرچند با وجود فعالیت صنوف مختلف در کشور، امروز شاهد مشکلات اقتصادی ریز و درشت بسیاری در صحنه اقتصادی جامعه هستیم، اما قَطعِ به یقین در صورت عدم فعالیت اصناف، نارسایی‌ها و چالش‌های اقتصادی به مراتب افزون تر و گسترده تر از آنچه امروز شاهد آن هستیم، می بود. 

 

اصناف مهمترین مرکز حمایت از کالای ایرانی

به گفته این نماینده مردم در مجلس یازدهم عدم توجه به نقش و جایگاه اصناف می‌تواند تبعات جبران ناپذیری برای جامعه در پی داشته باشد چراکه اصناف مهمترین مرکز حمایت از کالای ایرانی هستند. 

 وی ادامه داد: با توجه به اینکه برنامه‌ریزی در راستای اجرای سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی با تکیه بر شفافیت و روان‌سازی نظام توزیع، ارتقا سطح خدمات رسانی به مردم، کاهش هزینه‌های مبادلاتی از تولید تا مصرف و همچنین شناسایی مشکلات و موانع توسعه و ارتقا فعالیت‌های صنفی و تلاش و همکاری جهت رفع این موانع برای اتحادیه‌ها از جمله وظایف اتاق اصناف است، این امر اهمیت کار اصناف را در سال جهش تولید دوچندان می‌کند.

عناوین برگزیده