تاریخ: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۲۵
بازدید: ۹۳
کد خبر: ۱۵۸۹۵۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

توسعه کردستان نیازمند اعتبارات جهشی است

می متالز - نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث آب شرب سنندج، راه آهن و فرودگاه سنندج اعتبارات خاصی تخصیص یابد تا بتوان بیش از گذشته در راستای توسعه زیرساخت‌های کردستان گام برداشت.
توسعه کردستان نیازمند اعتبارات جهشی است

به گزارش می متالز، محسن فتحی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان که با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، اظهار کرد: طی سال‌های گذشته طرح‌های بسیاری در این استان رقم خورده است، اما هنوز هم با نقطه مطلوب فاصله بسیاری داریم.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی افزود: انتظار داریم در بحث آب شرب سنندج، راه آهن و فرودگاه سنندج اعتبارات خاصی تخصیص یابد تا بتوان بیش از گذشته در راستای توسعه زیرساخت‌های کردستان گام برداشت.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بحث کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب در کردستان نیز در چند مقطع کارهایی انجام شد اما باز هم جای کار وجود دارد.

ورود کردستان به حوزه توریسم درمانی

فتحی یادآور شد: در حوزه بهداشتی نیز اتفاقات خوبی در استان طی چند سال گذشته رقم خورده و سرانه تخت‌های بیمارستانی در کردستان افزایش چشمگیری داشته و توانسته‌ایم با امکانات و اعتباراتی که جذب کرده‌ایم، در بحث توریسم درمانی نیز ورود کنیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر بیش از 30 سد در استان داریم و 5 حوزه آبریز کشور در استان قرار دارد و روان آب‌های بسیاری در کردستان جاری است که انتظار می‌رود در راستای توسعه کشاورزی سهمیه آب اختصاص یافته به این حوزه افزایش یابد تا منجر به اشتغال و توسعه کشاورزی استان شود.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی گفت: زیرساخت‌های ورزشی استان نیز از میانگین کشور بسیار پایین‌تر است و هر چند که پروژه‌های بسیاری در این سال‌ها به بهره‌برداری رسیده اما باز هم با کمبود امکانات و زیرساخت مواجه هستیم.

فتحی اظهار کرد: امیدواریم با توجه به اینکه سازمان برنامه و بودجه کشور مشکلات استان را رصد کرده با اعتبارات خاصی بتواند در راستای توسعه کردستان گام‌های موثرتری بردارد.

عناوین برگزیده