تاریخ: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۱:۰۲
بازدید: ۱۳۲
کد خبر: ۱۵۹۰۶۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت خبر داد:

تامین مالی ۳۷۵ شرکت صنعتی و معدنی از بورس/ رشد ۸۰۰ درصدی انتشار اوراق

می متالز - معاون طرح و برنامه وزارت صنعت از تامین مالی ۳۷۵ واحد صنعتی و معدنی از طریق بازار سرمایه و رشد ۸۰۰ درصدی انتشار اوراق جدید خبر داد.
تامین مالی ۳۷۵ شرکت صنعتی و معدنی از بورس/ رشد ۸۰۰ درصدی انتشار اوراق

به گزارش می متالز، سعید زرندی با اشاره به تامین مالی ۳۷۵ واحد صنعتی و معدنی از طریق بورس گفت: این امر با هدف معرفی شرکت‌ها در بورس و افزایش سرمایه آنها از طریق سرمایه‌های مردمی و انتشار اوراق با اولویت شفاف‌سازی سرمایه‌گذاری‌ها دنبال شده است.

وی افزود: جلب همکاری بیشتر و جهت‌دهی مناسب به منابع تخصیصی بانک‌ها همواره در اولویت بوده که از جمله آن تعیین صنایع پیشرو به‌عنوان مصداق اولویت در دستور کار وزارت صنعت بوده است.

این مقام مسئول ادامه داد: طبق برآورد، برای حفظ تولید به میزان سال گذشته به غیر از سرمایه‌گذاری‌های جدید، بالغ بر ۶۰۰ هزار میلیارد تومان تامین نقدینگی موردنیاز است که حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان توسط شبکه بانکی انجام می‌شود.

زرندی گفت: سال گذشته برای واحدهای بزرگ بالغ بر۲۵۰۰ میلیارد تومان انتشار اوراق انجام شده بود که در سال جاری با افزایش چهار برابری به بیش از ۸۲۰۰ میلیارد تومان رسیده و امیدواریم تا پایان سال به بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان برسد و می‌توان تا پایان سال به ۸ برابر میزان سال قبل رساند.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده