تاریخ: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۲۳
بازدید: ۱۴۸
کد خبر: ۱۵۹۰۸۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی:

راه اندازی شرکت زیر ساختی برای ۶ معدن طلا استان پیگیری می شود

می متالز - ایمان طلب گفت: برای تأمین برق معادن طلای استان پیگیری می کنیم که یک شرکت زیر ساختی برای معادن طلای استان راه اندازی شود.
راه اندازی شرکت زیر ساختی برای ۶ معدن طلا استان پیگیری می شود

به گزارش می متالز، «حجت ایمان طلب» در مراسم رونمایی از نخستین شمش طلا استان به صورت پایلوت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در استان خراسان جنوبی، 50 نوع ماده معدنی و بیش از 670 پروانه بهره برداری معدنی داریم.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از وجود 6 معدن طلای با ظرفیت کانسنگ 33 میلیون تُن در استان خبر داد و گفت: بزرگترین معدن طلای استان معدن طلای شادان خوسف با ظرفیت 27 میلیون تُن است که با عیار 56 صدم گرم در تن طلا دارد.

ایمان طلب با بیان اینکه طی دو سال گذشته استحصال و راه اندازی کارخانه  طلای شادان شروع شده است، بیان کرد:  امروز توانسته ایم اولین شمش طلا (به صورت پایلوت و آزمایشی) را برای بدست آوردن بهترین روش استحصال طلا و نتیجه آزمایش صنعتی که وجود طلا را ثابت می کند، را رونمایی کنیم.

وی با اشاره به مشکل برق برای کارخانه اصلی طلای شادان، گفت: برای تأمین برق برنامه ریزی می کنیم که یک شرکت زیر ساختی برای معادن طلای استان راه اندازی شود تا برق را با حمایت مجموعه های مختلف به معادن برسانیم.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی به وجود معادن طلای ماهرآباد، طلای شادان، طلای کودکان، طلای هیرد و معدن مس قلعه زری اشاره کرد و گفت: این معادن نیازمند برق هستند، شرکت ها خودشان برای برق فعالیت هایی انجام داده اند که در ادامه کار سازمان صمت استان حمایت لازم را خواهد داشت.

ایمان طلب گفت: تأمین برق کارخانه اصلی شادان ظرفیت بالا و نیاز به احداث پست و فشار قوی دارد که به سرعت نمی توان آماده کرد، برق اولیه برای کارخانه شادان مهیا شده اما برای کارخانه فرآوری برای سال آینده نیاز به برق است.

وی تصریح کرد: پروانه های بهره برداری سه برابر و میزان ذخایر معدنی استان بیش از 200 درصد در دولت جاری رشد داشته است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه ذخیره قطعی استان 6.7 میلیارد تن است، ادامه داد: این ذخیره با احتساب زغال سنگ، پتاس و تمام مواد معدنی استان است، همچنین استخراج اسمی و واقعی سالیانه 20 میلیون تن است.

وی در پایان گفت: بیش از 670 معدن دارای پروانه بهره برداری اشتغال 12 هزار نفر  را در استان خراسان جنوبی رقم زده است.

عناوین برگزیده