تاریخ: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۴۹
بازدید: ۱۲۱
کد خبر: ۱۵۹۳۵۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تجمع کارگران «هپکو» مقابل سازمان تأمین اجتماعی در راستای پیگیری مطالبات

می متالز - جمعی از کارگران شرکت هپکوی اراک، در راستای پیگیری مطالبات خود بار دیگر در مقابل سازمان تامین اجتماعی گرد هم آمده و بر لزوم عملی شدن وعده‌های مسوولان تأکید کردند.
تجمع کارگران «هپکو» مقابل سازمان تأمین اجتماعی در راستای پیگیری مطالبات

به گزارش می متالز، جمعی از کارگران شرکت هپکو برای چندمین بار، در تهران در مقابل سازمان تأمین اجتماعی و وزارت کار حضور پیدا کرده و خواستار تسریع برای تحقق وعده‌های مسوولین شدند.

یکی از کارگران هپکو گفت:‌ سهام بلوکی شرکت هپکو بعد از کش و قوس‌های فراوان از مردادماه سال جاری به سازمان تأمین اجتماعی انتقال یافت و مقرر شده بود که دولت بحث تهاتر بدهی‌های هپکو را حل کند، اما متأسفانه بارها و بارها از زبان برخی مسوولین شنیده می‌شود که در حال پیگیری هستند و جلسات متعددی نیز در این خصوص برگزار شده اما تاکنون حاصلی برای این مجموعه بزرگ و استراتژیک نداشته است.

وی افزود: در شرایطی که تمامی حساب‌های بانکی شرکت به دلیل بدهی‌هایی که نمی‌دانیم بخشی اعظم آن چگونه و از کجا به وجود آمده است و نیاز به بررسی و حسابرسی ویژه دارد، قفل است و چگونه می‌توان از مدیریت متعهد و متخصص فعلی انتظار معجزه کار و تولید داشت.

این کارگر افزود: اگر مسوولین به فکر احیا شرکت هپکو هستند باید هر چه سریع‌تر ساختار مالی این شرکت را سروسامان بدهند و سرمایه در گردش مورد نیاز تولید در اختیار این شرکت قرار داده شود.

یکی دیگر از کارگران این شرکت نیز گفت: وقتی برای مسوولینی که خود باعث و بانی عمده وضعیت فعلی این شرکت هستند سامان‌دهی وضعیت شرکت هپکو این‌قدر برایشان سخت است، پس چگونه مردمی که همیشه پای کار این انقلاب و نظام بوده‌اند انتظار دارند که مشکلات جامعه توسط این مسوولین قابل حل باشد، مگر شرکت استراتژیک و مادر تخصصی هپکو نیز بخشی از مشکلات جامعه و مردم نیست که سال‌ها باید تیتر یک اخبار داخلی و رسانه‌های خارجی و مستمسک ناکارآمدی نظام قرار بگیرد؟

بهروز احمدی اظهار کرد: در ماه‌های گذشته جلسات مختلفی برگزار شده است که می‌توان به جلسه استاندار استان مرکزی به همراه نماینده مجلس با وزیر کار و تعاون رفاه اجتماعی اشاره کرد که در ۱۹ دی برگزار شد و بعد از جلسه اعلام کردند که تا یک ماه آینده مشکل تهاتر بدهی‌ها حل می‌شود که تاکنون میسر نشده است و همچنین جلسه‌ای که اخیراً وزیر کار و وزیر اقتصاد داشت و اعلام کرد که برای حل این مشکل وزیر اقتصاد موافقت کرده و ابلاغی را به سازمان خصوصی‌سازی زده شده است اما هیچ توضیحی در خصوص نحوه اجرا و زمان آن داده نشده است.

وی افزود: آیا بازهم مسوولین می‌خواهند با فرصت سوزی و زمان خریدن مشکلات را نادیده بگیرند و با توجه به پایان عمر دولت فعلی این مشکل را نیز مانند مسائل دیگر به دولت بعدی تحویل دهند؟!

احمدی ادامه داد: بهتر نیست که با توجه به صدر اخبار بودن مشکلات شرکت هپکو در چند سال اخیر مسوولین با حل کردن مشکلات این شرکت که اصلاً هم پیچیده نیست و راه حل‌های بسیار منطقی و شدنی دارد، حداقل یک کارنامه قابل قبول از خود برای آیندگان به جای بگذارد!

این کارگر شرکت هپکو بیان کرد: زمان برای مجموعه شرکت هپکو بسیار بسیار مهم است چراکه با تلاش تیم مدیریت تفاهم‌نامه‌های کاری داخلی و خارجی ایجاد شده است که تمام آنها نیاز به سرمایه در گردش و باز شدن حساب‌های بانکی و صدور کارت بازرگانی دارند که اگر به‌موقع اقدام نشود و بدعهدی از طرف مجموعه هپکو صورت گیرد قطعاً آخرین فرصت‌ها را نیز از دست خواهیم داد و خود باعث دادن هزینه‌های جبران‌ناپذیر مادی و معنوی خواهد شد.

وی اضافه کرد: کارگران این مجموعه بزرگ هیچ‌گاه نخواسته و نمی‌خواهند با اعتراضات صنفی و به‌حق خود باعث ایجاد ناملایمات در جامعه و استان بشوند و باعث شود که شبکه‌های معاند از این مشکلات نهایت سو استفاده را کنند، اما بدعهدی و سستی عملکرد برخی از مسئولین و گاها عامدانه بودن این شکل‌گیری نارضایتی موجب می‌شود که اتفاقات ناخوشایندی صورت گیرد.

این کارگر شرکت هپکو بیان داشت: هیچ‌وقت در اعتراضات صنفی خود از حقوق عقب‌افتاده صحبت نکرده‌ایم و جزء اولویت‌های اولیه خود ندانسته‌ایم چراکه میدانید اولویت اول برای ما احیا مجموعه هپکو و رونق تولید است هرچند در حال حاضر با توجه به تورم سرسام‌آوری که در جامعه وجود دارد تحمل حتی یک ماه حقوق عقب‌افتاده آن‌هم بدون مزایا بسیار سخت و طاقت‌فرسا می‌باشد.

احمدی گفت: یک‌بار دیگر به نمایندگی از پرسنل شرکت هپکو از تمامی مسئولین مربوطه تقاضا داریم در خصوص رفع مشکلات شرکت هپکو که بارها و بارها توضیح داده شده است و راهکارهای برون‌رفت نیز ارائه شده، تسریع ببخشند و هر چه زودتر اقدام شود و زمانی واقعی برای حل بخشی از مشکلات اعلام کنند.

عناوین برگزیده