تاریخ: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۵۸
بازدید: ۷۴
کد خبر: ۱۵۹۴۶۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
طغیانی تشریح کرد:

تحقیق و تفحص از بانک‌های خصوصی گام نظارتی مهم مجلس در رسیدگی به تخلفات بانکی

می متالز - سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تحقیق و تفحص از بانک‌های خصوصی را مهم ترین گام نظارتی مجلس در رسیدگی به تخلفات بانک‌های خصوصی دانست و گفت: در کنار وظیفه نظارتی، کمیسیون اقتصادی موضوع طرح اصلاح قانون نظام بانکی را نیز در دستورکار خود دارد.
تحقیق و تفحص از بانک‌های خصوصی گام نظارتی مهم مجلس در رسیدگی به تخلفات بانکی

به گزارش می متالز، مهدی طغیانی درباره تصویب طرح تحقیق و تفحص از بانک‌های خصوصی در صحن علنی مجلس، گفت: از آنجا که در سال‌های اخیر عملکرد بانک‌های خصوصی آسیب بسیاری به نظام اقتصادی کشور وارد کرده و بخشی از افزایش نقدینگی به دلیل خلق پول بانکی توسط این بانک‌ها انجام گرفته، طرح تحقیق و تفحص از آنها در مجلس کلید خورد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه می‌توان این تحقیق و تفحص را مهم ترین گام نظارتی مجلس در رسیدگی به تخلفات بانک‌های خصوصی دانست، به محورهای تحقیق و تفحص اشاره کرد و افزود: رسیدگی به بدهی ابر بدهکاران بانکی یکی از اصلی‌ترین محورهای این طرح است، چراکه به دلیل مماشات و همراهی با ابربدهکاران بانکی، پرداخت بدهی آنها به بانک‌ها به پرونده‌های قضایی تبدیل می‌شود و از آنجا که بانک مرکزی از نظر قانونی استقلال و اقتدار لازم را ندارد، نمی‌تواند این تخلفات را پیگیری کند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: رسیدگی به بدهکاران کلان بانکی، نوع سرمایه گذاری بانک‌های خصوصی که آیا در حوزه تولید سرمایه‌گذاری شده است یا خیر، نوع دارایی‌های بانک‌ها، مطالبات غیرجاری و... از جمله محورهای طرح تحقیق و تفحص از بانک‌های خصوصی است.

وی با بیان اینکه طرح تحقیق و تفحص از بانک‌های خصوصی 12 محور دارد، ادامه داد: امیدوارم با تصویب طرح تحقیق و تفحص از بانک‌های خصوصی گامی جدی در مسیر نظارت بهتر خانه ملت بر عملکرد نظام بانکی کشور برداشته شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: البته در کنار وظیفه نظارتی، کمیسیون اقتصادی موضوع طرح اصلاح قانون نظام بانکی را نیز در دستورکار خود دارد.

عناوین برگزیده