تاریخ: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۰۶
بازدید: ۶۱
کد خبر: ۱۵۹۴۹۴
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد:

مخالف انحصار در صنعت خودرو و قیمت‌گذاری دستوری هستیم/ لزوم کاهش هزینه‌های سربار، افزایش تنوع و تیراژ خودرو به منظور متعادل‌ سازی قیمت‌ها

می متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مخالف انحصار و قیمت‌گذاری دستوری در خودروسازی هستیم، افزود: باید به سمتی حرکت کنیم که قیمت‌گذاری خودرو در بازار تعیین و دلالان و واسطه‌ها از بازار خارج شوند.
مخالف انحصار در صنعت خودرو و قیمت‌گذاری دستوری هستیم/ لزوم کاهش هزینه‌های سربار، افزایش تنوع و تیراژ خودرو به منظور متعادل‌ سازی قیمت‌ها

http://shatanews.ir//parameters/mimt/modules/cdk/upload/content/news/190834/5fb2e901-22a7-4ef7-84b7-37d860f9a789.jpg

به گزارش می متالز، علیرضا رزم ‌حسینی در پایان مراسم افتتاح خط تولید تمام اتوماتیک بوستر ترمز خودروی تارا گفت: این موضوع، مطالبه خودروسازان نیز هست و آنها نمی‌خواهند در یک فضای انحصاری فعالیت کنند بلکه خواستار رشد در یک فضای رقابتی هستند.

وی بیان داشت: در عرصه قطعه سازی، به دنبال مجموعه سازی قطعات هستیم تا قطعات در انواع خودروها قابل استفاده باشد که در این صورت، قیمت تمام شده کاهش خواهد یافت و امکان رقابت بیشتر می شود.

رزم حسینی، تعمیق ساخت داخل، کاهش ارزبری و استفاده از ظرفیت قطعه‌سازی در سراسر کشور از دیگر برنامه اولویت دار وزارت صمت دانست و افزود: حدود دو هزار قطعه‌ساز خودرو در سراسر کشور حضور دارند که باید بتوانیم از ظرفیت همه آنها استفاده کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: کاهش هزینه‌های سربار، افزایش تنوع خودرو و ارتقای تیراژ به منظور متعادل‌سازی قیمت‌ها و افزایش کیفیت، از دیگر برنامه هایی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

وزیر صنعت با قدردانی از بانک مرکزی در ارائه تسهیلات به خودروسازان و قطعه‌سازان گفت: این بسته مالی توانسته رونق خوبی را در این صنایع ایجاد کند.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد