تاریخ: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۵۵
بازدید: ۶۶
کد خبر: ۱۵۹۷۱۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در نشست مشترک با دستگاه‌های اجرایی صورت گرفت

پیگیری روند اجرای مصوبات نظارت میدانی نایب رئیس مجلس در استان خراسان رضوی/نیکزاد: مصوبات ۲۹گانه باید تا پایان سال ۹۹ اجرایی شود

می متالز - نشست نایب رئیس مجلس با مسوولان دستگاه‌های اجرایی به منظور پیگیری روند اجرای مصوبات سفر وی به بخش‌های مختلف استان خراسان رضوی برگزار شد.
پیگیری روند اجرای مصوبات نظارت میدانی نایب رئیس مجلس در استان خراسان رضوی/نیکزاد: مصوبات ۲۹گانه باید تا پایان سال ۹۹ اجرایی شود

نشست جمعی از مدیران قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) با علی نیکزاد صمدی

به گزارش می متالز، علی نیکزاد ثمرین نایب رئیس مجلس با حضور احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور و فیروزه و جواد نیک بین نماینده مردم کاشمر و بردسکن و خلیل آباد، کوهسرخ در مجلس و مسوولان دستگاه‌های اجرایی اعم از وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت نیرو، بنیاد مستضعفان، سازمان زمین و مسکن، شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت فرودگاه‌های و ناوبری هوایی ایران بعد از ظهر امروز (دوشنبه، 20 بهمن ماه) به منظور پیگیری روند اجرای مصوبات سفر وی به بخش‌های مختلف استان خراسان رضوی برگزار شد.

نیک زاد در جمع‌بندی مطالب مطرح شده در این نشست گفت: ما به دنبال دعوت آقای ارکانی و خانم چنارانی نمایندگان نیشابور، فیروزه و زبرخان در تاریخ  یکم آذر ماه سال جاری به این منطقه سفر کردیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این سفر بالغ بر 29 بند مصوبه داشت که مربوط به ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بنیاد مستضعفان، شرکت انبارهای عمومی، سازمان شهرداری‌ها و دهداری‌ها، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای  و بافت فرسوده در وزارت راه و شهرسازی، راه آهن جمهوری اسلامی ایران، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شرکت آب و فاضلاب کشور، صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی و فرودگاه‌های کشور بود.

وی تصریح کرد: ما در این سفر نشستی هم در محل استانداری با حضور مسوولان مربوطه اعم از فرمانداران و سایر مسوولان شهرستان‌های این استان داشتیم که اجرای این 29 مصوبه را تقبل کردند.ما یک ماه بعد از هر سفر نشستی را به منظور پیگیری روند اجرای مصوبات آن برگزار می‌کنیم بنابراین امروز نیز دومین جلسه پیگیری مصوبات این سفر را برگزار کردیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خاطر نشان کرد: تاکنون تعداد قابل توجهی از مصوبات 29گانه این سفر اجرا شده و سایر بندهای باقی مانده را نیز به همراه نمایندگان این منطقه به طور ویژه پیگیری می‌کنیم که تا قبل از پایان سال 99 اجرایی شود.

وی تأکید کرد: مردم، مسوولان و اصحاب رسانه بدانند ما وقتی به یک منطقه سفر می‌کنیم در جهت گره‌گشایی از مشکلات مردم است که آن را به طور جدی پیگیری می‌کنیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان از دستگاه‌های اجرایی مربوطه و ارکانی نماینده مردم نیشابور، فیروزه برای پیگیری مصوبات این سفر قدردانی کرد.

 

رفع مشکل چندین ساله زیرگذر کاشمر

احسان ارکانی با اشاره به مصوبات این سفر که با همکاری مسوولان دستگاه‌های مربوطه و پیگیری مستمر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اجرایی شده است، افزود: سفر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به این منطقه مصوبات متعددی داشت که بعد از گذشت دو ماه و نیم تعداد قابل توجهی از آنها اجرایی شده است.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس با اشاره به مصوبات این سفر که اجرا شده است، ادامه داد: اقدام ملی مسکن که پیرامون ساخت دو هزار واحد مسکونی در شهرستان نیشابور بوده یکی از مصوبات این سفر بود که زمین آن تهیه شده و پیمانکار شروع به کار کرده است.

وی تصریح کرد: روکش آسفالت 10 کیلومتر در حوزه جغرافیایی شهرستان نیشابور یکی دیگر از مصوبات مهم این سفر بود که انجام شد، همچنین قرار بر این شده است که 5 کیلومتر از شهرستان فیروزه نیز آسفالت شود ضمن اینکه چند روز گذشته به همراه استاندار خراسان رضوی از راه قدمگاه به شهر درود بازدید کردیم و با پیگیری‌های صورت گرفته قرار بر این شد که تعریض، بهسازی و مرمت این راه تسریع پیدا کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خاطر نشان کرد: احداث و تکمیل آسفالت 12 کیلومتر باقی مانده از جاده حسن آباد، ینگجه و جبال که نیشابور را به خراسان شمالی متصل می‌کند از دیگر مصوبات این سفر بود  که شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور قول داده که تا پایان خرداد 1400 این پروژه نیز به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: تخصیص مبلغ 500 میلیون تومان برای مرمت و بازسازی بازار سرپوشیده نیشابور توسط شرکت بازآفرینی شهری در حال انجام است و از سوی دیگر موضوع بسیار مهم حل مشکل چندین ساله خیابان عمار یاسر یا زیرگذر خط کاشمر از دیگر مصوبات این سفر بود که بعد از تأمین باکس آن مبلغ 1.5 میلیارد اعتبار برای آن گرفتیم  که در پی آن عملیات عمرانی احداث آن اجرا خواهد شد.

ارکانی یادآور شد: قرار شد کل هزینه‌های مربوط به تأمین برق شهرک‌ صنعتی خیام نیشابور که از دیگر مصوبات این سفر بود از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرهای صنعتی ایران پرداخت شده و تأمین برق آن را نیز از طریق شرکت توزیع برق دنبال خواهیم کرد.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اقدامات صورت گرفته ماحصل سفر نایب رئیس مجلس به این منطقه بود که بر اساس اولویت‌بندی متناسب با نیاز منطقه صورت گرفته است.

لازم به ذکر است مصوبات سفر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به بخش‌های مختلف استان رضوی که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت به شرح زیر است:

- با توجه به تأمین زمین مورد نیاز برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن و سهمیه دو هزار واحدی شهر نیشابور از این طرح مقرر گردید حداکثر تا یک هفته استعلام‌های مربوط به امور آب و شرکت آبفا از سوی ادارات مربوطه پاسخ داده شود، وزارت راه و شهرسازی حداکثر تا 20 روز قرارداد تخصیص زمین 99 ساله را تنظیم نماید و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ظرف مدت 10 روز پس از تنظیم قرارداد پیمانکار را تعیین کرده و شروع به کار کند.

- به پیشنهاد نمایندگان و فرمانداری‌های 3 شهرستان نیشابور، زبرخان و فیروزه حداکثر تا یک ماه قیر و روکش آسفالت 40 کیلومتر از راه‌های روستایی که زیرسازی آن توسط شهرستان انجام شده است توسط سازمان راهداری‌ها و حمل و نقل جاده‌ای تأمین و اجرا می‌شود.

- در صورت انجام زیرسازی محور قدمگاه به درود به طول 5 کیلومتر و عرض 6 متر توسط فرماندار زبرخان و تأیید مشخصات فنی، معاونت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نسبت به تأمین قیر و روکش آسفالت مسیر با اعتباری معادل 50 میلیارد ریال اقدام نماید.

- به پیشنهاد فرمانداری فیروزه روکش آسفالت 5 کیلومتر از راه‌های شهرستان انجام می‌شود.

- به پیشنهاد فرمانداری نیشابور روکش اسفالت 10 کیلومتر از راه‌های شهرستان انجام می‌شود.

- جهت آسفالت 12 کیلومتر از جاده حسن آباد – ینگجه- بام در حوزه شهرستان نیشابور مقرر گردید رئیس شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل تخصیص اعتبار این پروژه را در سال جاری صد درصد لحاظ کرده و اجرای ماده 48 قانون پیمان را برای پیمانکار پروژه اجرایی نماید. مدیرکل شرکت ساخت و توسعه راه‌ها نسبت به تکمیل و آسفالت این پروژه تا خرداد 1400 اقدام نماید.

- مبلغ 5 هزار میلیارد ریال به منظور مرمت و بازسازی بازار سرپوشیده نیشابور توسط شرکت بازآفرینی شهری کشور تخصیص داده می‌شود و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز به عنوان مجری با تأمین نیروی متخصص نسبت به مرمت و بازسازی بازار اقدام کند.

- با پیگیری نمایندگان محترم مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی موضوع بازگشایی خیابان عدالت 7 واقع در بافت فرسوده و تاریخی نیشابور در کمیسیون ماده ۵ مطرح و با نظر مثبت اداره کل راه و شهرسازی مصوب گردد.

- تخصیص مبلغ ۴۰۰۰۰ میلیارد ریال به منظور ساخت ساختمان صدا و سیمای نیشابور، با مکاتبه و پیگیری آقای  دکتر ارکانی از سازمان صدا و سیما، پیگیری می‌شود.

- با توجه به اعتراضات فراوان مردمی و برای حل مشکل چندین ساله زیرگذر خیابان عمار یاسر (خط کاشمر) و با عنایت به موافقت معاونت فنی و زیربنایی راه آهن کشور جهت تامین یک عدد باکس بتنی ۴ متری، وزارت راه و و شهرسازی متعهد می‌گردد ۱۵ میلیارد ریال اعتبار عملیات عمرانی اجرای این زیرگذر را تامین اعتبار نماید.

- با توجه به اعلام آمادگی سرمایه گذار بخش خصوصی برای احداث فرودگاه در شهرستان نیشابور، پیرو مذاکره آقای دکتر نیکزاد با آقای امیرمکری مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و همچنین آقای زنگنه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، مقرر شد طی جلسه‌ای در دفتر نایب رئیس مجلس با حضور سرمایه گذار و آقای امیرمکری و آقای ارکانی مجوزهای لازم جهت شروع سرمایه‌گذاری و عملیات اجرایی صادر گردد.

- به منظور ایجاد و آسفالت راه ارتباطی شهر بار به محور کلاته محمدجان به بقیع به طول ۶ کیلومتر، با پیگیری نمایندگان محترم شهرستان و همراهی مجلس، از محل اعتبارات ملی در بودجه سال ۱۴۰۰ ردیفی اختصاص یابد.

- مقرر شد ۵۰۰ متر از ۳ هکتار زمین وزارت راه و شهرسازی در شهر فیروزه به منظور ساخت اداره ثبت اسند به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار گردد، سند مابقی زمین هم با پیگیری فرمانداری فیروزه به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انتقال خواهد یافت.

- حداکثر تا یک ماهه مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ۴ درصدی جهت راه اندازی دو جایگاه سوخت CNG در داخل شهر نیشابور به شهرداری نیشابور پرداخت شود.

- با توجه به درخواست شهرداری خرو به منظور دریافت تسهیلات ایجاد کارگاه تولید جدول، مقرر گردید شهرداری درخواست و طرح توجیهی خود را تهیه و به تایید استانداری برساند، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری ها در صورت ارائه درخواست تسهیلات لازم را به این شهرداری طی یک ماه آینده پرداخت خواهد کرد.

- با توجه به وجود بیش از ۱۷۰دستگاه اتوبوس فرسوده در ناوگان حمل و نقل عمومی شهر نیشابور، مقرر گردید ظرف مدت یک ماه برای نوسازی ۱۵ دستگاه از اتوبوس‌هایی که در تملک شهرداری است مبلغ 3۰۰۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض برای هر اتوبوس از طرف سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور پرداخت شود.

- با توجه به کمبود ۱۸ مگاوات برق به منظور تامین نیاز واحدهای صختی شهرک خیام مقرر گردید پس از برآورد هزینه توسط شرکت شهرک‌های صنعتی، 50 درصد از این هزینه را خود شرکت و مابقی این هزینه از طریق استانداری تامین گردد .

- با توجه به نیاز روستای شهرک امام (ره) بخش مینجلگه به توسعه و احاطه این روستا توسط اراضی بنیاد مستضعفان، مقرر گردید به شرط تهیه طرح هادی روستایی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و برآورد زمین مورد نیاز اهالی و روستا، مدیر کل املاک بنیاد مستضعفان ظرف مدت یک ماه تا سقف ۱۰هکتار زمین را با موافقت هیات امنا برابر طرح هادی و به صورت رایگان به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار نماید.

 - اعتبار مورد نیاز بازنگری کلیه طرح های هادی روستایی شهرستان های نیشابور، زبرخان و فیروزه که نیاز به بازنگری دارند به صورت یک سوم توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، یک سوم توسط استانداری خراسان رضوی و یک سوم با پیگیری نمایندگان مجلس از طریق سازمان برنامه بودجه تامین گردد.

- با توجه به عدم تأمین آب آشامیدنی روستای کلاته زینل شهرستان فیروزه مقرر گردید شرکت مهندسی و فاضلاب کشور اقدامات لازم را به منظور تامین آب شرب این روستا با اعتبار حدود ۴۰ میلیارد ریال حداکثر تا یک ماه انجام دهد.

- جلسه ای با موضوع سرمایه‌گذاری شرکت فولاد خراسان در پروژه پساب فاضلاب شهر نیشابور در محل مجلس شورای اسلامی یا شرکت آبفای کشور طی 10 روز آینده تشکیل گردد.

-  مبلغ ۶۰ میلیارد ریال به منظور تعریف پروژه هایی در راستای کاهش تنش‌های آبی و تامین آب شرب شهرستان نیشابور تخصیص داده شود.

عناوین برگزیده