تاریخ: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۴۰
بازدید: ۷۴
کد خبر: ۱۵۹۷۷۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تامین مالی طرح‌های معدنی با تفاهم‌نامه ایمیدرو، وزارت صنعت و بانک دولتی

می متالز - ایمیدرو، معاونت طرح و برنامه ریزی وزارت صنعت و بانک صنعت و معدن با هدف تأمین مالی طرح‌های توسعه معدنی با استفاده از ظرفیت‌ شرکت‌های بزرگ تفاهم‌نامه سه جانبه امضا کردند.
تامین مالی طرح‌های معدنی با تفاهم‌نامه ایمیدرو، وزارت صنعت و بانک دولتی

به گزارش می متالز، با امضای تفاهم نامه سه جانبه‌ میان ایمیدرو، معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت و بانک صنعت و معدن، مقرر شد از ظرفیت‌ های مالی شرکت‌های مرتبط با وزارتخانه برای تأمین مالی شرکت ها و طرح‌های اولویت دار بخش صنعت و معدن استفاده شود.

هدف از انعقاد این تفاهم نامه، کمک به رونق سرمایه گذاری و تأمین مالی شرکت ها و طرح‌های بخش صنعت و معدن و حمایت از اشتغال این بخش است.

بر اساس این تفاهم نامه طرفین توافق کردند میزان سپرده گذاری شرکت‌های تابعه و وابسته ایمیدرو در سه مرحله تا سقف ۳ هزار میلیارد تومان و با نرخ بانکی قابل مذاکره (بر مبنای نرخ مصوب شورای پول و اعتبار) در نزد بانک مذکور افزایش یابد.

بانک صنعت و معدن در مرحله اول حداقل به نسبت ۴ برابر این سپرده گذاری و حداقل تا ۴ هزار میلیارد تومان اقدام به ارائه تسهیلات و اعتبار به منظور تأمین سرمایه در گردش، سرمایه گذاری و تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ای شرکت های معدنی و صنعتی می کند.

با تحقق این هدف، ایمیدرو همکاری لازم را برای افزایش میزان سپرده گذاری شرکت‌های تابعه و وابسته در مرحله دوم و سوم (هر کدام هزار میلیارد تومان) پیگیری و انجام خواهد داد تا در نهایت، میزان تسهیلات و اعتبار بانک در اختیار به منظور سرمایه گذاری و تأمین مالی طرح‌ها و حمایت از تولید به ۱۲ هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

شناسایی، اولویت بندی و اعلام فهرست طرح‌های مرتبط با زنجیره معدنی و صنایع معدنی از طریق کمیته‌ای مشترک میان ایمیدرو و معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت انجام و حداقل ۵۰ درصد منابع مالی به این بخش تخصیص داده می‌شود. در بخش صنعت، اولویت بندی طرح‌ها با معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت خواهد بود.

فرآیند ثبت درخواست متقاضیان تسهیلات از این منابع، ارجاع به بانک عامل بخش صنعت و معدن و بررسی، تأیید و پرداخت تسهیلات، در سامانه هماهنگ وزارت صنعت پیاده سازی و عملیاتی خواهد شد. با هدف تقویت گردش مالی بانک صنعت و معدن، مقرر شد شرکت‌ها بخشی از منابع گردش حساب فروش مربوط به بورس کالا را نیز از طریق درگاه این بانک انجام دهند.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده