تاریخ: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۱۹
بازدید: ۲۷
کد خبر: ۱۵۹۸۷۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس؛

تحریم‌ فرصتی برای شکوفایی استعداد متخصصان ایرانی شد

می متالز - رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تحریم‌های دشمنان نظام فرصتی برای رشد و شکوفایی استعداد متخصصان متعهد ایران اسلامی شد.
تحریم‌ فرصتی برای شکوفایی استعداد متخصصان ایرانی شد

به گزارش می متالز، عزت الله اکبری تالارپشتی روز دوشنبه در حاشیه آئین افتتاح خط تولید کولرگازی یک شرکت در شهرک صنعتی عباس‌آباد پاکدشت گفت: امروز شاهد رشد چشمگیر صنعت در حوزه‌های مختلف کشور با وجود اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم و در اصل تحریم‌ها باعث شد تا استعداد متخصصان متعهد ایرانی شکوفا شود.

وی افزود: صنعتگران ایرانی با تولید محصولات متنوع و ارائه خدمات نوین متناسب با نیاز روز کشور، در حال رقابت با  کشورهای بزرگ صنعتی جهان بوده و چرخ‌های اقتصاد کشور را به حرکت در می‌آورند.

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم توجه به ظرفیت‌های داخلی در اداره امور جامعه گفت: برای رفع مشکلات و ساختن کشور، باید به متخصصان با استعداد داخلی اعتماد بیشتری کرد و هر جا این اعتماد وجود داشت، کارها از سرعت پیشرفت بیشتری برخوردار شده است.

وی لازمه تحقق شعار جهش تولید را دست‌یابی به بازارهای‌ جهانی دانست و افزود: برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در جهش تولید، باید بازارهای بین‌المللی و اطراف کشور را به خوبی جذب کرد که لازمه این امر، افزایش کیفیت محصولات تولیدی و حمایت دولت از صادرات محصولات تولیدی در کشور است.

اکبری بر جلوگیری از واردات بی‌رویه تاکید کرد و افزود: برای تحقق هدف صادرات بیشتر و واردات کمتر، باید از تولید کننده داخلی حمایت و از واردات بی‌رویه جلوگیری شود هر چند که واردات در حوزه‌ مواد اولیه خاص مانعی ندارد.

وی تصریح کرد: صنعتی که به صادرات وصل نباشد قطعا دچار مشکل شده و افول می‌کند، صنعتگری که کار صادرات انجام داده و بازار خارجی را به دست گرفته، برای حفظ آن باید تلاش کرده و آن بازار را با تولید محصول با کیفیت حفظ کند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ثبات در قانون صادرات را اولویت مجلس و دولت اعلام کرد و افزود: تلاش می‌شود تا همکاری مجلس و دولت، قوانین و مقررات صادرات را پایدار کنیم تا هر بار و با بخش نامه‌ای جدید، صنعتگر دچار سردرگمی نشود.

وی با اشاره به مشکل صنعتگران در حوزه مالیات اظهار داشت: از دولت و مجلس درخواست می‌شود تا قوانین مربوط به مالیات بر ارزش افزوده را اصلاح کنند.

اکبری از محدودیت‌های زیست محیطی به عنوان چالش مهم صنعتگران در توسعه فعالیت تولیدی اعلام کرد و افزود: وقتی شهرکی دایر و مجوز و تائیدیه فعالیت دریافت می‌کند، محیط زیست اجازه ورود و دخالت در امور شهرک صنعتی، تعیین محل کارخانه و توسعه واحد تولیدی را ندارد و فقط برای استاندارد سازی حق ورود دارد.

خط تولید کولرگازی روز دوشنبه با سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد تومانی و تولید سالانه ۱۰۰ هزار کولرگازی و ایجاد ۱۵۰ فرصت شغلی روز دوشنبه در شهرک صنعتی عباس‌آباد پاکدشت افتتاح شد.

پاکدشت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

عناوین برگزیده