تاریخ: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۴۴
بازدید: ۱۲۴
کد خبر: ۱۵۹۸۷۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش بهای نفت و شاخص های سهام در آسیا

می متالز - امروز سه شنبه ۹ فوریه شاخص های بورس در آسیا روز مثبتی را آغاز کردند .
افزایش بهای نفت و شاخص های سهام در آسیا

به گزارش می متالز، شاخص MSCI آسیا پاسیفیک برای خارج از ژاپن امروز ۳۲/ ۰ درصد ، شاخص Nikkei ژاپن ۳۶/ ۰ درصد ، شاخص بورس کره جنوبی ۹۲/ ۰ درصد ، شاخص بورس چین ۴۹/ ۰ درصد و شاخص بورس هنگ کنگ هم ۲۴/ ۰ درصد رشد داشتند .

محرک بازارهای مالی ، بسته حمایت اقتصادی آمریکا و خبرهای خوب از واکسن کرونا بوده اند . انتظار می رود تورم در سطح جهانی افزایش یابد زیرا اغلب دولت ها و بانک های مرکزی سیاست های پولی ساده و همچنین تزریق پول به اقتصادهایشان تا رفع اثرات مخرب پاندمی کرونا را ادامه خواهند داد . دیروز دوشنبه وال استریت روز کاری خوبی را پشت سر گذاشت و سه شاخص مطرح آن همگی در سطوح بالائی بسته شدند .

شرکت تسلا اعلام کرده مبلغ ۵/ ۱ میلیارد دلار بر روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری خواهد کرد و در آینده برای پیش پرداخت خودروهای تولیدی خود این مدل ارزها را می پذیرد. نفت هم همچنان روبه افزایش گام بر می دارد و بالاترین سطح در ۱۳ ماه اخیر را تاچ کرده است .

در تازه ترین معاملات صبح امروز شاخص برنت شاهد ۳۳ سنت در هر بشکه افزایش یافت و نفت خام سبک آمریکا هم به ۵۸ دلار و ۳۴ سنت در هر بشکه رسید . وضعیت عرضه بیش از تقاضا در بازار نفت بیش از آنچه که قبلاً فکر می شد ظاهراً به پایان رسیده است و الگوی عرضه و تقاضا بشدت تغییر یافته است . طلا هم به ۱۸۳۷ دلار در هر اونس افزایش یافت که این حرکت طلا بعنوان یک مانع تورمی ، واکنشی نسبت به احتمال تصویب یک بسته حمایت اقتصادی بزرگ در آمریکا می باشد .  

منبع: پِلَنِر
عناوین برگزیده