تاریخ: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۱۱
بازدید: ۷۳
کد خبر: ۱۵۹۹۷۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

گزارش بازار بورس امروز سه شنبه ۲۱ بهمن ماه ۹۹ / رشد ۲۱ هزار و ۶۲۶ واحدی شاخص کل بورس

می متالز - شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز در یک روند رو به رشد با افزایش 21 هزار و 626 واحد روبرو شد.
گزارش بازار بورس امروز سه شنبه ۲۱ بهمن ماه ۹۹ / رشد ۲۱ هزار و ۶۲۶ واحدی شاخص کل بورس

به گزارش می متالز، بورس اوراق بهادار تهران از ۳ روز قبل روند رو به رشد را آغاز کرده و امروز هم شاخص کل مرتب در حال افزایش بود، به گونه‌ای که در پایان معاملات با افزایش ۲۱ هزار و ۶۲۶ واحد به رقم یک میلیون و ۲۱۴ هزار و ۳۷۰ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن امروز با افزایش ۲۹۷۲ واحد به رقم ۴۲۳ هزار و ۶۵ واحد رسید. ارزش روز بازار در بورس تهران به بیش از ۴ میلیون و ۸۲۹ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز بیش از ۸.۴ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۱.۱ میلیون نوبت معامله و به ارزش ۹۷۶۵ میلیارد تومان داد و ستد کردند. اگر ارزش معاملات فرابورس که امروز به بیش از ۴۸۴۵ میلیارد تومان رسید را در نظر بگیریم، ارزش معاملات به بیش از ۱۴ هزار و ۶۱۰ میلیارد تومان رسید.

امروز همه شاخص‌های بورس سبز بودند که حکایت از رشد همه شاخص‌ها دارد، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت در معیار وزنی ارزشی ۱.۸ درصد رشد کرد. همچنین شاخص کل و شاخص قیمت با معیار هم وزن ۷۱ صدم درصد رشد کردند.

شاخص آزاد شناور ۱.۵ درصد، شاخص بازار اول بورس ۲.۵ درصد، رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس که معاملات بلوکی در آن انجام می‌شود،‌ فقط ۹۵ صدم درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای شاخص‌ساز به ترتیب شامل فولاد مبارکه، ملی مس، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه‌گذاری غدیر، پالایش نفت اصفهان و ایران خودرو بوده‌اند. نمادهای پرتراکنش شامل فنرسازی زر، سرمایه گذاری تأمین اجتماعی، کاشی الوند، ایران خودرو، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تهران و گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو بودند.

امروز در فرابورس ایران هم شاخص رو به رشد بوده و با افزایش ۸۵ واحد به رقم ۱۱۷ هزار و ۵۳۹ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۲۰۱ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله گران بیش از ۲.۳ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۵۵۷ هزار نوبت معامله و به ارزش ۴۸۴۵ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای فولاد هرمزگان جنوب، پتروشیمی زاگرس، ذوب‌آهن، هلدینگ معدنی خاورمیانه و آریاساسول بیشتری اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای بیمه پاسارگاد و صنعتی مینو بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشتند.

نمادهای پرتراکنش در فرابورس ایران شامل سپیدار سیستم آسیا، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، پتروشیمی ارومیه، کشاورزی و دامپروری ملارد شیر، زغال سنگ پروده طبس، برق و انرژی پیوند گستر پارس و توسعه و عمران استان کرمان بودند.

به گفته وزیر اقتصاد سرمایه‌گذاری در بورس مستلزم دقت، مطالعه، تحلیل و تحقیق و مشاوره از افراد امین و کاردان است و حتماً از محل پس‌انداز و در یک چشم انداز ۶ ماهه تا یک ساله باید صورت گیرد تا دچار زیان نشویم و همچنین رفتار در بازار سرمایه باید به دور از هیجان و عدم پیروزی از کانال‌های سیگنال‌فروش و جلوگیری از نوسان گیری است و کسانی که در بورس با برنامه و تحلیل وارد شوند مطمئنا سود مناسبی هم دریافت خواهند کرد.

عناوین برگزیده