تاریخ: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۲۴
بازدید: ۱۳۷
کد خبر: ۱۶۰۱۸۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
زیان ۳۸هزار میلیاردریالی خودروساز نارنجی و یاتاقان در سربالایی:

سیلی "خساپا" بر صورت سهامداران

می متالز - میزان درآمد عملیاتی "خساپا" نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۱۱ درصد کاهش درآمد را تجربه کرده و همچنین نسبت به پایان سال گذشته نیز با ۳۴ درصد کاهش مواجه است.
سیلی "خساپا" بر صورت سهامداران

خودرو سازی سایپا + بورس نیوز

به گزارش می متالز، خودروسازی سایپا که جزو دو خودروساز بزرگ کشور محسوب می‌شود و همواره دست نوازش دولت و بانک مرکزی بر روی سر خود دیده است طی همه این سال‌ها نتوانسته به انتظارات را برآورده کند و همواره زیانده بوده است.

بر اساس آمار منتشر شده گروه خودروسازی سایپا نیز در ۹ ماهه سال جاری بیش از ۳۸۰۰ میلیارد تومان متضرر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (نزدیک به ۳۳۰۰ میلیارد تومان) حدود ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش زیان را نشان می‌دهد. این شرکت تا پایان آذرماه امسال بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد تومان زیان انباشته دارد، این در حالی است که در ابتدای سال این خودرو ساز با توجه به تجدید ارزیابی که داده بود از زیان خارج شد.

در بحبوبه اوج بورس در مردادماه امسال قیمت هر سهم این خودروساز به ۵۷۴ تومان رسید و خریداران از همه جا بی خبر دل به افزایش سرمایه این خودروساز کرده بودند با استقبال از این سهم به چاه ویل این خودروساز افتادند.

پس از عرضه سهام با قیمت بالا به خریداران، اُفت قیمت سهام این خودروساز با سرعتی هر چه تمام‌تر آغاز شد و با کاهش ۶۲ درصد ارزش به ۲۱۷ تومان رسید.

در حال حاضرسهامداران این خودروساز نارنجی با فروش ۹۲ برگ سهم آن می‌توانند یک فقط کیلو خیار ۲۰ هزار تومانی خریداری کنند.

خریدارانی که حلوای نسیه سایپا را به سیلی نقد ترجیح دادند اکنون از اینجا مانده و از اینجا رانده شده و چاره‌ای برای ضرر و زیان خود ندارند.

 

صورت‌های مالی میاندوره‌ای ۹ماهه منتهی به آذرماه

شرکت ایرانی تولید اتومبیل (سایپا) در گزارش صورت‌های مالی میاندوره‌ای منتهی به آذرماه سال جاری، مجموع درآمد‌های عملیاتی خود را طی این دوره بالغ بر ۹۴ هزار میلیارد ریال ارائه کرده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته با ۱۱ درصد کاهش مواجه بوده است.

 

صورت سود و زیان "خساپا" منتهی به آذرماه سال ۹۹

سود و زیان

میزان زیان شناسایی شده "خساپا" در پایان آذرماه سال جاری مبلغی بالغ بر ۳۸.۵۲۲ میلیارد ریال گزارش شده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته با ۱۸ درصد افزایش زیان روبه‌رو بوده، زیان پایه هر سهم نیز طی این دوره ۱۹۷ ریال معرفی شده است.

 

صورت وضعیت مالی "خساپا" در پایان دوره ۹ ماهه منتهی به آذرماه سال جاری

بر اساس این گزارش، شرکت سایپا در گزارش صورت وضعیت مالی منتهی به آذرماه ۹۹ مجموع دارایی‌های خود را بالغ بر ۵۵۳.۹۵۱ میلیارد ریال گزارش کرده که در مقایسه با پایان سال گذشته با افزایش ۲۳ درصدی دارایی‌ها مواجه شده، همچنین سرمایه گذاری‌های بلند مدت این شرکت خودروساز طی این دوره برابر با ۲۳۷.۳۱۲ میلیارد ریال گزارش شده که نسبت به پایان سال گذشته با یک درصد کاهش روبه‌رو بوده است.

صورت وضعیت مالی

شرکت ایرانی تولید اتومبیل (سایپا)، میزان زیان انباشته خود را طی این دوره مبلغی بالغ بر ۱۳۰.۹۲۶ میلیارد ریال گزارش شده که در مقایسه با پایان سال ۹۸، رشد ۴۲ درصدی زیان انباشته را شاهد بوده، جمع حقوق مالکانه "خساپا" ۶۶.۰۷۵ میلیارد ریال به ثبت رسیده که این بخش نیز با ۳۷ درصد کاهش روبه‌رو بوده است.

 

درآمد‌های عملیاتی و بهای تمام شده "خساپا"

مبلغ فروش محصولات و بهای تمام شده

بر پایه این گزارش، همانطور که گقته شد طی این دوره ۹ ماهه منتهی به آذرماه سال ۹۹، مجموع درآمد‌های عملیاتی خود را طی این دوره بالغ بر ۹۴.۲۳۷ میلیارد ریال معرفی کرده، این میزان درآمد نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۱۱ درصد کاهش درآمد را تجربه کرده و همچنین نسبت به پایان سال گذشته نیز با ۳۴ درصد کاهش مواجه است.

 

اهداف و راهبرد‌های آتی مدیریت در خصوص تولید و فروش محصولات

ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺷﺮاﯾﻂ اﻗﺘﺼﺎدی ﮐﺸﻮر، ﺗﻐﯿﯿﺮات ﻧﺮخ ارز و نهاده‌های ﺗﻮﻟﯿﺪ، اﺣﺘﻤﺎل ﺗﻐﯿﯿﺮ ﺗﺮﮐﯿﺐ ﺗﻮﻟﯿﺪات و ﻓﺮوش ﻣﺤﺼﻮﻻت در ﺳﺎل آﯾﻨﺪه وﺟﻮد خواهد داﺷﺖ.

عناوین برگزیده