تاریخ: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۰۲
بازدید: ۷۴
کد خبر: ۱۶۰۳۹۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

واگذاری کارت اعتباری به دارندگان سهام عدالت از امروز

می متالز - عضو هیات مدیره بانک ملی با بیان اینکه کارت اعتباری سهام عدالت برای همه دارندگان این سهام از امروز صادر می‌شود، گفت: دارندگان سهام عدالت می‌توانند معادل ۵۰ درصد ارزش سهام عدالت خود از بانک‌های تجارت و ملی کارت اعتباری دریافت کنند.
واگذاری کارت اعتباری به دارندگان سهام عدالت از امروز

به گزارش می متالز، «فرید موسوی» در نشست خبری که با حضور عباس معمار نژاد معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزیر اقتصاد برگزار شد، اظهار داشت: پرداخت تسهیلات به دارندگان سهام عدالت در چندماهه گذشته به‌صورت آزمایشی انجام شد و از امروز بانک ملی آمادگی پوشش تمام دارندگان را دارد.

وی افزود: دارندگان سهام عدالت برای دریافت کارت اعتباری نیازی به مراجعه به شعب ندارند و می‌توانند مدارک هویتی خود را در سامانه بانکی ثبت کنند و در کمترین زمان ممکن آن را تحویل بگیرند.

موسوی با اشاره به اینکه زمان بازپرداخت تسهیلات سهام عدالت سه سال تعیین شده است، تأکید کرد: این تسهیلات نیاز به ضامن ندارد سهام عدالت ضامن این وام خواهد بود.

وی تصریح کرد: درصورتی‌که متقاضیان طی یک‌ماهه تسهیلات دریافت شده را پرداخت کند، کارمزد به تسهیلات آنان اضافه نخواهد شد.

به گفته وی، کارت اعتباری سهام عدالت برای همه دارندگان از امروز صادر می‌شود و بانک آمادگی پرداخت تسهیلات را دارد.

موسوی، مقام مسوول در نظام بانکی در نشست خبری معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بانک ملی پرداخت تسهیلات به دارندگان سهام عدالت را آغاز کرده و اخیراً بعد از گذشت چندماه، از امروز آمادگی وجود دارد که بر بستر غیرحضوری در بانک ملی، تسهیلات برای دارندگان سهام عدالت پرداخت شود.

وی افزود: مردم برای دریافت این تسهیلات نیاز به مراجعه به شعب این بانک ندارند و متقاضیان صرفاً با ارسال مدارک هویتی از جمله شناسنامه و کارت ملی خود در سامانه طراحی شده، می‌توانند درخواست خود را ارسال کرده و در کمترین زمان ممکن و پس از دو تا سه روز کاری، کارت اعتباری خود را دریافت کنند.

این مقام مسوول گفت: مدت‌زمان بازپرداخت این تسهیلات ۳ ساله است و هیچ‌گونه مدرک یا ضامنی غیر از موارد اعلام شده (مدارک هویتی)، نیاز نیست و سهام عدالت ضامن این وام خواهد شد.

موسوی گفت: متقاضیان اگر در بازده زمانی یک‌ماهه تسهیلات دریافتی را باز پس دهند، هیچ‌گونه کارمزد و یا هزینه‌ای از آنها دریافت نخواهد شد.

وی گفت: حسب دستورالعمل‌ها، کارت اعتباری برای دارندگان سهام عدالت ارائه خواهد شد و این کارت برای همه دارندگان سهام عدالت از امروز آماده است و همه اقدامات نیز انجام شده است.

براساس این گزارش، پیش‌تر مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه گفت: مذاکره با بانک‌ها برای اعطای کارت اعتباری به مشمولان سهام عدالت انجام شده است و مشمولان می‌توانند تا ۶۰ درصد ارزش روز سهام عدالت خود را کارت اعتباری دریافت کنند.

عناوین برگزیده