تاریخ: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۱۰
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۱۶۰۴۲۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

توسعه ۷ درصدی بازار صادراتی «کویر»

می متالز - عمده سود کسب شده شرکت فولادسپید فراب در 10 ماهه گذشته حاصل از رشد نرخ فروش در دو بازار داخلی و صادراتی به همراه توسعه 7 درصدی بازار فروش صادراتی است.
توسعه ۷ درصدی بازار صادراتی «کویر»

به گزارش می متالز، درآمد فروش شرکت فولاد سپید فراب کویر در پایان ۱۰ ماهه نخست سال جاری با رشد ۸۸ درصدی به ۶۴.۵ هزار میلیارد ریال رسید. این در حالی است که ۵۱.۷ درصد این درآمد کسب شده از محل فروش صادراتی و مابقی حاصل از فروش در بازار داخلی است؛ لذا با رفع محدودیت‌های کوتاه‌مدت کرونایی این شرکت موفق شد ضمن حفظ بازار صادراتی خود، آن را توسعه دهد.

در نمودار زیر به مقایسه کلی عملکرد «کویر» در دو بازار داخلی و صادراتی پرداخته شده است تا رخدادهای سال جاری را به‌صورت دقیق‌تر بررسی کنیم. شرکت فولاد سپید فراب کویر در ۱۰ ماهه گذشته موفق به توسعه بازار صادراتی خود به میزان ۷ درصد شد؛ لذا عمده سود کسب شده «کویر» در ۱۰ ماهه گذشته حاصل از رشد نرخ فروش در دو بازار داخلی و صادراتی به همراه توسعه ۷ درصدی بازار فروش صادراتی است.

در نتیجه به دلیل بهبود وضعیت بازار جهانی فولاد، نرخ فروش این محصول بهبودیافته و به دلیل کیفیت مطلوب محصولات میلگرد «کویر» در کنار نرخ‌های رقابتی با سایر رقبای حاضر در بازار جهانی، این محصول از رشد تقاضای ۷ درصدی با وجود افزایش قیمت روبه‌رو شد.

لازم به ذکر است، شرکت فولاد سپید فراب کویر به دلیل عدم مراجعه برخی از سهام‌داران به بانک به‌منظور کسب سود سالانه خود، مهلت ارجاع به بانک را تمدید کردند؛ لذا سهام‌داران حقیقی می‌توانند تا ۳۰ بهمن‌ماه برای کسب سود خود به شعب بانک ملت سود خود را دریافت کنند.

عناوین برگزیده