تاریخ: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۱۶
بازدید: ۸۹
کد خبر: ۱۶۰۶۰۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
شاکری:

سهم بخش مسکن از تسهیلات بانک ها کمتر از یک درصد است/ دولت باید سالانه یک میلیون مسکن تولید و عرضه کند

می متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان این که بخش مسکن زیر یک درصد از بانک ها تسهیلات می گیرد، گفت:هر سال باید یک میلیون مسکن مستقیماً برای اقشار فاقد مسکن از طرف دولت تهیه و عرضه شود و تسهیلات به این حوزه هم باید با نرخ ۹ درصد پرداخت شود.
سهم بخش مسکن از تسهیلات بانک ها کمتر از یک درصد است/ دولت باید سالانه یک میلیون مسکن تولید و عرضه کند

اقبال شاکری

به گزارش می متالز، اقبال شاکری با اشاره به تأثیر افزایش فاصله بین عرضه و تقاضا بر افزایش قیمت مسکن گفت: ما از بابت زمین مشکلی نداریم و دولت قادر است که زمین را برای مسکن فراهم کند، در حوزه تسهیلات ساخت مسکن نیز سه چهار نوع ابزار اعلام شده که یکی از آن ها خرید و فروش اوراق در فرابورس است.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه فروش متری مسکن در بازار بورس تاکنون اجرایی نشده اظهار کرد: تشکیل صندوق های پروژه در بازار سرمایه و خرید و فروش اوراق هم از دیگر ابزارهاست اما تاکنون هیچ یک از این موارد تحولی را در بازار مسکن رقم نزدند و تأثیر آنها بسیار ناچیز بوده است.

شاکری تصریح کرد: طبق پیش بینی مجلس، از چهار سال آینده، هر سال باید یک میلیون مسکن مستقیماً برای اقشار فاقد مسکن از طرف دولت تهیه و عرضه شود و تسهیلات به این حوزه هم باید با نرخ 9 درصد پرداخت شود.
وی درمورد ابزار تأمین مالی این موضوع توضیح داد: طبق بررسی های صورت گرفته اگر بانک هایی که از پس اندازهای مردم و رسوب حقوق بازنشستگان تشکیل شده به این حوزه ورود نکنند این بازار جمع نخواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه طبق قانون، 20 درصد تسهیلات بانکی باید برای ساخت مسکن تخصیص داده شود عنوان کرد: طبق آمار بانک مرکزی، کل ساخت و ساز کشور فقط 7 درصد و بخش مسکن زیر یک درصد تسهیلات می گیرد.

شاکری بر این باور است که قانون «تزریق تسهیلات مناسب برای اقشار فاقد مسکن» می تواند موتور محرکه اقتصاد و امید و انگیزه آفرینی در جامعه باشد

عناوین برگزیده