به گزارش می متالز، البته بین فولکس و مایکروسافت شراکتی در سال ۲۰۱۸ شکل گرفته اما حالا دامنه کاربردها و همکاریهای آن بسط و گسترش یافته است. بر این اساس با این قرارداد جدید همه زیربرندهای این گروه خودروسازی از پلتفرم آژور مایکروسافت بهرهمند میشوند. هدف نهایی از همکاری با صنعت فناوری و استفاده از فناوریهای دیجیتالی، ایجاد پلتفرمهای خودران است که نیاز به راننده را بهتدریج کاهش داده [و به صفر برساند] و علاوه بر افزایش بهرهوری [اثربخشی و کارآیی] فراینده طراحی نرمافزار را سادهتر خواهد کرد. همزمان با همکاری گروه خودروسازی فولکسواگن و مایکروسافت، این گروه خودروسازی در حال سرمایهگذاری برای دیجیتالیشدن صنعت خودرو تا سال ۲۰۲۵ است. به کمک این سرمایهگذاری، گروه خودروسازی فولکس واگن به توانایی نوشتن نرم افزارها در داخل کارخانههای خود میرسد؛ یعنی دیگر لازم نیست سامانههای کمک به راننده و سامانههای ایمنی را از شرکتهای سازنده بیرونی خریداری کند مخصوصا که سازگار کردن آنها با استانداردهای داخلی خودروسازان همیشه پرهزینه، پرعیب و دشوار بوده است.
تا سال ۲۰۲۰، محصولات گروه خودروسازی فولکسواگن به شبکههای کامپیوتری مبتنی بر ابر مایکروسافت از طریق اینترنت متصل میشوند، بعد از آن هر روزآمدی در نرمافزارهای خودرویی شبیه به تلفنهای همراه از طریق اینترنت و بدون نیاز به مراجعه به نمایندگیها و تعمیرگاهها انجام میشود. این شیوه روزآمدی و بهبود مستمر در نرمافزارهای خودرویی را اولبار تسلا با روزآمدی موسوم به OTA مخفف Overthe-air [بهمعنی روزآمدی بیسیمی از راه اینترنت] به اجرا گذاشت که در حال رایجشدن در همه خودروسازان است.