تاریخ: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۲۳
بازدید: ۸۳
کد خبر: ۱۶۱۲۹۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل فرابورس ایران خبر داد:

استفاده از بستر تامین مالی جمعی برای نخستین بار

می متالز - مدیرعامل شرکت فرابورس ایران گفت: برای نخستین بار موافقت اصولی به یک شرکت با مسولیت محدود داده شده تا از بستر تامین مالی جمعی اقدام به تامین مالی کند.
استفاده از بستر تامین مالی جمعی برای نخستین بار

آیین رونمایی از بازار تامین مالی جمعی+بورس نیوز

به گزارش می متالز، امیر هامونی، مدیرعامل فرابورس ایران در آیین راه اندازی بازار تامین مالی جمعی با اشاره به تاریخچه اظهار کرد: از سال ۹۴ بیش از ۳۰ جلسه کارگروه تدوین پیش‌نویس دستورالعمل اجرایی تامین مالی جمعی در دفتر مدیرکل کارآفرینی وزارت کار برگزار شد تا در سال ۹۷ از سوی سازمان بورس دستورالعمل آن به تصویب رسید.

وی افزود: برای نخستین بار موافقت اصولی به یک شرکت با مسولیت محدود داده شده تا از بستر تامین مالی جمعی اقدام به تامین مالی کند. همچنین به یک پلتفرم که در بستر بلا‌ک‌چین است مجوز فعالیت داده شده تا بتواند در این حوزه نقش‌آفرینی کند.

مدیرعامل شرکت فرابورس ایران ادامه داد: درخواست‌های بررسی‌شده برای موافقت اصولی به سکو‌های عامل تامین مالی جمعی در سامانه www.cf.ifb.ir تاکنون ۷۲ مورد و تعداد درخواست‌های بررسی‌شده ۲۸ مورد بوده است. همچنین به ۷ متقاضی تامین مالی جمعی موافقت اصولی داده شده و ۴ مجوز فعالیت به شرکت‌های آتنا، کارن، پارس فاندینگ و فاینتک اعطا شده است.

مدیرعامل فرابورس ایران در ادامه به معرفی شاخص صکوک فرابورس ایران (Sindex) پرداخت و با بیان اینکه این شاخص، معیاری برای نمایش بازدهی و ریسک بازار اوراق بدهی در فرابورس ایران بوده، بیان کرد: شاخص صکوک فرابورس ایران علاوه بر اینکه امکان مقایسه بازار‌های مالی مختلف را فراهم می‌کند، با ارائه داده از روند کلی بازار بدهی به تحلیل‌های سرمایه‌گذاران و سیاست‌گذاران کمک می‌کند. همچنین ایجاد زیرساخت جهت تولید ابزار‌های پوشش ریسک در بازار بدهی مانند آتی شاخص و اختیار خرید و فروش شاخص از دیگر مزیت‌های این شاخص است.

هامونی از اهداف شاخص صکوک فرابورس ایران (Sindex) را فراهم‌کردن امکان ایجاد صندوق‌های مبتنی بر شاخص، انجام تحقیقات علمی و دانشگاهی، ساده‌کردن تحلیل برای سرمایه‌گذاران خرد جهت تصمیم در مورد سرمایه‌گذاری در بازار بدهی و دقیق‌تر کردن ارزشگذاری‌ها به کمک تعیین معیاری برای نرخ بازده بدون ریسک عنوان کرد.

عناوین برگزیده