تاریخ: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۴۳
بازدید: ۱۰۴
کد خبر: ۱۶۱۶۹۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
حسین‌زهی:

ضرورت توسعه مسیر‌های ترانزیتی منتهی به بنادر و پایانه‌های مرزی/ پهناورترین استان کشور بدون آزادراه

می متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به ضرورت توسعه مسیر‌های ترانزیتی منتهی به بنادر و پایانه‌های مرزی؛ گفت: استانداردسازی جاده‌های مواصلاتی و مسیر‌های ترانزیتی منتهی به بنادر و پایانه‌های مرزی استان سیستان و بلوچستان باید بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد.
ضرورت توسعه مسیر‌های ترانزیتی منتهی به بنادر و پایانه‌های مرزی/ پهناورترین استان کشور بدون آزادراه

اسماعیل حسین زهی

به گزارش می متالز، اسماعیل حسین زهی با اشاره به وضعیت نامناسب راه‌های کشور؛ گفت: با توجه به اینکه راه و جاده عامل اصلی توسعه هر منطقه است؛ حضور گردشگران، صادرات و واردات کالا و محصولات کشاورزی همگی از طریق راه‌های مواصلاتی مناسب امکان‌پذیر است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: متاسفانه محورهای مواصلاتی استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان که به دلیل داشتن مرز آبی، مرز زمینی، فعالیت بنادر و در نتیجه آن پهلوگیری کشتی‌های غول پیکر تجاری حجم زیادی خودروی ترانزیتی را به جاده‌های این استان تزریق می‌کند، آنطور که باید مورد توجه قرار نگرفته است و تنها حدود 3 درصد جاده‌های سیستان و بلوچستان دو بانده است از طرفیآزادراه و بزرگراه در این منطقه وجود ندارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه جاده‌های استان سیستان و بلوچستان به جاده‌های مرگ معروف است بر ضرورت بهسازی و عریض‌سازی آن تاکید کرد و افزود: جاد‌ه های استان سیستان و بلوچستان که به دلیل وسعت مرز آبی و زمینی و با توجه به اینکه پهناورترین استان کشور بوده ظرفیت بسیار خوبی برای بهبود وضعیت صادراتی کشور است اما به دلیل بی‌توجهی مورد غفلت قرار گرفته و از آن استفاده نشده است.

نماینده مردم خاش، میرجاوه، بخش‌های نصرت‌آباد و کورین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت توسعه مسیر‌های ترانزیتی منتهی به بنادر و پایانه‌های مرزی؛ اظهار کرد: هرچند در سال‌های اخیر برنامه‌های توسعه کشور با گسترش راه‌ها و افزایش خطوط ریلی کشور همراه بوده لیکن تا رسیدن به جایگاه اصلی خود متناسب با شرایط روز اقتصادی جهان و بهره گیری کامل از این فرصت، فاصله دارد. بر همین اساس استانداردسازی جاده‌های مواصلاتی و مسیر‌های ترانزیتی منتهی به بنادر و پایانه‌های مرزی استان سیستان و بلوچستان باید بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد.

عناوین برگزیده