تاریخ: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۳۰
بازدید: ۱۴۳
کد خبر: ۱۶۱۹۲۸

اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار به راه آهن کرمانشاه

می متالز - معاون عمرانی استانداری از اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار به راه آهن کرمانشاه برای سال آینده خبر داد.
اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار به راه آهن کرمانشاه

Image result for اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار به راه آهن کرمانشاه

به گزارش می متالز، مهرداد سالاری با بیان اینکه امسال بیش از ۵۹ میلیارد تومان اعتبار به راه آهن کرمانشاه اختصاص یافته بود، گفت: با پیگیری‌های انجام شده موفق شدیم این اعتبار را به ۷۵ میلیارد تومان افزایش دهیم.


وی افزود:هم اکنون کار ساخت راه آهن کرمانشاه به اسلام آبادغرب ۸۰ درصد و اسلام آبادغرب به خسروی نیز ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم با جذب اعتبارات لازم، روند پیشرفت این پروژه‌ها با سرعت بیشتری انجام شود.


معاون عمرانی استانداری با بیان اینکه در حمل و نقل ریلی، جا به جایی کالا توجیه اقتصادی بیشتری دارد، اظهار داشت: به همین منظور با استفاده از ظرفیت‌های کرمانشاه طرح دهکده لجستیک (حمل و نقل کالا) را ارائه دادیم که هم اکنون این طرح در مرحله انتقال زمین از شرکت شهرک‌های صنعتی به راه آهن است.


سالاری خاطرنشان کرد: هم اکنون در ایستگاه‌های باری، کالا‌ها پس از تخلیه از کامیون به واگن‌ها منتقل می‌شود که این موضوع آسیب دیدگی کالا و کندی کار را به دنبال دارد به همین منظور شاخه‌های آنتی ریلی به مراکز اصلی بار باید ایجاد می‌شود.


وی با بیان اشاره به اینکه قرار است دو شاخه آنتی ریلی به کارخانه ایران خودرو صحنه و منطقه آزاد اسلام آبادغرب ایجاد شود، گفت: در حال حاضر یکی از سرمایه گذاران کرمانشاهی پای کار آمده و قرار است زیر سازی لازم برای ایجاد شاخه‌های آنتنی توسط این سرمایه گذار و ریل گذاری نیز توسط شرکت راه آهن انجام شود.


سالاری در مورد ایجاد اداره مستقل راه اهن کرمانشاه نیز اظهار داشت: برای راه اندازی این اداره جلسات زیادی تشکیل شده، اما به دلیل محدودیت‌های مالی راه اندازی آن به تعویق افتاده و منتظر تامین اعتبار آن هستیم.

عناوین برگزیده