تاریخ: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۵۲
بازدید: ۹۹
کد خبر: ۱۶۲۱۱۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
ساعت پنج و نیم عصر:

رئیس سرخوش زیر ذره بین

می متالز - ساعت پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به ساعت تغییر ضد و نقیض گویی های باب همایون و...
رئیس سرخوش زیر ذره بین

به گزارش می متالز به نقل از بورس نیوز، اهالی ملاصدرا این روزها حسابی پر کار شده اند و به هر دری می زنند تا بازار را مثبت کنند. تا دیدند دامنه نامتقارن کارساز نبوده، فرمان افشا دادند؛ آن هم از جنس تجدید ارزیابی! حالا باید دید با این فرمان، کدال میزبان خبرهای خوب شرکت ها خواهد بود و بازار به این خبرها واکنش نشان می دهد یا هر چه خبر خوب بوده، قبلا خرج شده و کفگیر شرکت ها به ته دیگ خورده است. البته این روش هم جواب نداد، روش های دیگری هست، آنقدر اصلاحات می زنند تا فرجی شود.

 

رئیس سرخوش زیر ذره بین 

از باب همایون بوی درماندگی می آید. رئیس بزرگ این روزها معلوم نیست حواس پرتی گرفته و دیتای نادرست ارائه می کند یا اینکه باز هوس کرده اند الکی خبر خوش به مردم القا کنند. بزرگوار در مراسم روز بیمه فرموده اند حق بیمه تولیدی کشور در ۷ ماهه امسال ۱۰۰ درصد رشد داشته؛ بعد دوستان بیمه ای ایشان را سرخوش خوانده اند و اعلام کرده اند که رشد کجا بود؟ در ۹ ماهه، تازه ۵ درصد هم افت کرده ایم! حالا مشخص نیست اشتباه لپی بوده؟ عمدی بوده؟ محض خنده بوده؟...
اما اهالی بهارستان هم عزم شان را جزم کرده اند تا رئیس سرخوش باب همایون را گوشمالی بدهند و دوباره در حال جمع کردن امضا برای استیضاح هستند! پلیس امنیت اقتصادی هم گفته به چند پرونده تخلف بورسی ورود کرده و هنوز نفهمیده ایم واقعا با متخلفان اصل کاری و دانه درشت برخورد می شود یا این هم مثل خیلی طرح های دیگر، جنبه نمایشی دارد.

 

بی کفایتی در حفظ بازار برادران

وقتی حرف از تحریم می شود، عده ای سینه چاک می دهند که باید کوتاه بیاییم و بسازیم تا اقتصادمان را نجات دهیم و... عده ای هم گریبان می درند که تحریم روی ما اثر ندارد و... ضمن احترام به هر دو طرف، بد نیست یادآوری کنیم سال هاست که معضلی بزرگ تر از تحریم داریم، معضل بی کفایتی مدیران! هر کسی از راه رسیده دنبال صندلی بوده و وقتی هم که صندلی قسمتش شده، چسبیده و چرت زده و تکان نخورده. دریغ از ذره ای درایت و احساس مسوولیت‌. مثلا آقایان نه فقط بازارهای اروپایی و آمریکایی را از دست داده اند، که حتی برای صادرات به کشورهای دوست و برادر هم در گل مانده اند. همه با تعرفه صفر تا ۵ درصدی به لبنان صادر می کنیم، ولی ما برای صادرات ۲۵ درصد تعرفه می دهیم و سهم مان از بازار ۲۳ میلیارد دلاری لبنان ۴۰ میلیون دلار است. صادرات به سایر کشورها هم که یه شدت افت کرده‌. حالا چه تضمینی است که بدتر نخواهیم شد، خدا می داند.

عناوین برگزیده