تاریخ: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۱:۰۱
بازدید: ۸۱
کد خبر: ۱۶۲۸۸۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

نرخ بیکاری هلند در کمترین سطح هشت ماهه

می متالز - نرخ بیکاری هلند به زیر چهار درصد رسید. به نقل از تریدینگ اکونومیکس، مرکز آمار هلند اعلام کرد که شمار بیکاران این کشور تا پایان ماه ژانویه با ۳۱ هزار نفر کاهش به ۳۳۷ هزار نفر رسید تا بدین ترتیب نرخ بیکاری با ۳/ ۰درصد کاهش نسبت به ماه قبل به سطح ۶/ ۳درصدی برسد که کمترین نرخ بیکاری این کشور در طول هفت ماه اخیر محسوب می‌شود.
نرخ بیکاری هلند در کمترین سطح هشت ماهه

به گزارش می متالز، طی این مدت شمار شاغلان هلندی ۲۵ هزار نفر بیشتر شده و به ۹ میلیون و ۱۰ هزار نفر رسیده است. نرخ مشارکت نیز که نسبت جمعیت شاغل در بازه سنی ۱۵ تا ۶۴ سال را اندازه می‌گیرد به ۵/ ۷درصد افزایش پیدا کرده که ۱/ ۰درصد بیشتر از رقم ثبت شده برای ماه قبل بوده است.

متوسط نرخ بیکاری هلند در بازه زمانی ۲۰۰۳ تا ۲۰۲۰ معادل ۱۸/ ۵درصد بوده که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به فوریه ۲۰۱۴ با ۹/ ۷درصد و کمترین نرخ ثبت شده نیز مربوط به مارس ۲۰۲۰ با ۹/ ۲درصد بوده است.

از سوی دیگر اما نرخ بیکاری در استرالیا تا پایان ۱۲ ماه منتهی به ژانویه با ۲/ ۰درصد کاهش نسبت به بازه مشابه منتهی به ماه قبل به ۴/ ۶درصد رسید که این رقم، ۱/ ۰درصد کمتر از نرخ قبلی مورد انتظار و کمترین نرخ بیکاری ثبت شده در استرالیا در هشت ماه اخیر بوده است.

طی این مدت شمار شاغلان تمام‌وقت استرالیایی ۳۰ هزار نفر بیشتر شده و به ۱۲میلیون و ۹۳۰ هزار نفر رسیده است.  شمار بیکاران این کشور تا پایان این ماه نیز با ۳۴ هزار و ۳۰۰ نفر کاهش به ۸۷۷ هزار و ۶۰۰ نفر رسید.

نرخ مشارکت نیز که نسبت جمعیت شاغل در بازه سنی ۱۵ تا ۶۴ سال را اندازه می‌گیرد به ۲/ ۶۶درصد افزایش پیدا کرده که ۱/ ۰ درصد بیشتر از رقم ثبت‌شده برای ماه قبل بوده است. البته این نرخ مشارکت ۱/ ۰درصد بیشتر از پیش‌بینی قبلی کارشناسان بود.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده