تاریخ: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۳۹
بازدید: ۹۷
کد خبر: ۱۶۳۲۵۲
سرویس خبر : محیط زیست

معضلات زیست محیطی معادن شهرضا و چند خبر کوتاه از استان اصفهان

می متالز - برگزاری آیین غبار روبی مزار شهیدان در سمیرم، انتقادفرماندار شهرضا از مشکلات زیست محیطی معادن و کشف انبار لوازم خانگی احتکار شده، خبرهای کوتاه امروز استان اصفهان است.
معضلات زیست محیطی معادن شهرضا و چند خبر کوتاه از استان اصفهان

به گزارش می متالز، برگزاری آیین غبار روبی مزار شهیدان در سمیرم، انتقادفرماندار شهرضا از مشکلات زیست محیطی معادن و کشف انبار لوازم خانگی احتکار شده، خبرهای کوتاه امروز استان اصفهان است.

 

۱۷ معدن عامل تخریب محیط زیست شهرضاست

فرماندار شهرضا گفت: ۱۷ معدن در شهرضا وجود دارد که ایجاد و واگذاری آنها در طول سال‌های اخیر، مهمترین عامل تخریب محیط زیست این شهرستان بوده است.

ناصر اسدی در جلسه هم‌اندیشی سازمان‌های مردم نهاد شهرضا در فرمانداری، اظهار داشت: ظرفیت معادن این شهرستان اشباع شده است.

به گفته وی، طبق گزارش سال‌های اخیر اداره منابع طبیعی، این معادن سنگ لاشه تولید می‌کنند نه سنگ زینتی و به همین علت فعالیت آنها آلودگی در منطقه را به دنبال داشته است.

فرماندار شهرضا با تأکید بر اینکه  وجود معادن سبب بر هم خوردن طبیعت در شهرضا شده است، تصریح کرد: بر اساس گزارش اداره منابع طبیعی ۱۰۰ معدن در این خطه واگذار شده که حدود ۳۰ درصد از آن غیر فعال است.

به گفته اسدی، رعایت نکردن موازین زیست محیطی از طرف مردم و نبود فرهنگ صحیح شکار از سوی شکارچیان از دیگر عوامل تخریب محیط زیست شهرضاست.
 

شهدای انقلاب سمیرم به نسل امروز معرفی شوند
 

فرماندار سمیرم در جنوب اصفهان تاکید کرد : شهدای دوران مبارزه با رژیم ستم‌شاهی که به پیروزی انقلاب اسلامی انجامید، باید به نسل امروز معرفی شوند.

محمدرضا عسگریان روز یکشنبه در آیین غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای انقلاب سمیرم، اظهار داشت: زنده نگه‌داشتن یاد و نام آن عزیزان کار بزرگ امروز و وظیفه همگانی است.

به گفته وی، چند سالی است که ۱۸ آذرماه هر سال با عنوان روز حماسه و ایثار مردم سمیرم نامگذاری شده تا به همین بهانه ارزشمند، بتوان علاوه بر یادکردی از این عزیزان، نسل امروز را نیز با آنها و رشادت هایشان آشنا کرد.

فرماندار سمیرم با اشاره به ساقط کردن نظام پوسیده شاهنشاهی و تشکیل نظام جمهوری اسلامی در سال ۵۷، اظهار داشت: شکوفایی انقلاب بر مبنای مردم سالار دینی با رأی بیش از ۹۸ درصد ملت، پیروزی بزرگی بود که مردم آزادی خواه ایران به رهبری امام خمینی (ره) به آن دست یافتند.

عسگریان تصریح کرد: طبق نوشته‌های کتاب هایی که امروز منتشر شده اند خبرهای انقلابیون، اعلامیه‌ها و سایر رویدادهای انقلاب به دورافتاده ترین روستاهای سمیرم هم می‌رسیده و همه اقشار مردمی در این فتح الهی نقش داشته‌اند و خوشحال بوده‌اند.

وی افزود: امروز ما باید با پاسداری از مهمترین پیام خون شهدا و امام شهدا که همان استقلال آزادی جمهوری‌اسلامی است، حافظ این انقلاب و دستاوردهای آن باشیم و با تزریق روح شادی و نشاط در بین آحاد مردم بار دیگر به جهانیان ثابت کنیم که اسلام همیشه پیروز است.

آیین نواختن زنگ انقلاب نیز با حضور تعدادی از دانش آموزان و مسوولان شهرستان سمیرم در مدرسه دخترانه نیرومند برگزار شد.

حسن و علی‌اکبر افشاری، خسرو آقایی، رمضان‌علی آصفی، جمشید نادری و جلال راجی، ۶ شهید دوران مبارزه انقلاب در سمیرم هستند.

شهرستان سمیرم قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ۴۰۰ شهید تقدیم نظام اسلامی کرده است.
 

 

کشف انبار لوازم خانگی احتکاری در اصفهان

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف یک انبار بزرگ حاوی انواع لوازم خانگی احتکار شده به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال در عملیات ماموران پلیس امنیت اقتصادی این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ محمدرضا هاشمی فر افزود : ماموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در ادامه اقدامات مقابله ای خود با محتکران کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم با اشرافیت و هوشمندی بالای خود از دپوی تعداد بسیار زیادی لوازم خانگی در یک انبار واقع در یکی از مناطق مرکزی شهر اصفهان مطلع و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از بررسی های تخصصی و کسب اطلاعات لازم طی هماهنگی با مقام قضائی به همراه کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت از انبار مذکور بازدید کرده و تعداد زیادی لوازم خانگی و آشپزخانه را که از مدت ها قبل در این محل دپو شده بود، کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه کارشناسان مربوطه حاضر در این عملیات، ارزش اقلام موجود در انبار را بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال تخمین زدند، گفت: با توجه به اینکه اطلاعات نشانی انبار مذکور در سامانه جامع انبار اداره صنعت، معدن و تجارت ثبت نشده و موجودی آن نیز به این اداره اعلام نشده بود، جرم احتکار محرز و با حکم مقام قضائی نسبت به پلمب آن اقدام شد.

عناوین برگزیده