تاریخ: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۰۰
بازدید: ۵۰
کد خبر: ۱۶۳۲۸۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل گمرکات گلستان:

۱۷۰ هزار تن کالا از گمرکات گلستان صادر شد

می متالز - حسینی، مدیرکل گمرکات استان گلستان گفت: در ۱۰ ماه گذشته حدود ۱۷۰ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۸۸ میلیون دلار از گمرک اینچه برون صادر شد.
۱۷۰ هزار تن کالا از گمرکات گلستان صادر شد

۱۷۰ هزار تن کالا از گمرکات گلستان صادر شد

به گزارش می متالز، سید ابراهیم حسینی اظهار کرد: در ۱۰ ماه گذشته ۱۷۰ هزار تن کالا به ارزش ۸۸ میلیون و ۶۷۵ هزار دلار از گمرک اینچه برون صادر شد.

وی افزود: همچنین در ۱۰ ماه گذشته هفت هزار  و ۹۵۳ تن کالا به ارزش حدود ۱۴ میلیون و ۹۸۴ هزار دلار از گمرک اینچه برون وارد استان شد.

مدیرکل گمرکات گلستان ادامه داد: قیاس میزان صادرات و واردات امسال با مدت مشابه سال قبل خیلی معنادار نیست چرا که در سال گذشته به دلیل سیل به مدت دو ماه ارتباط ریلی و زمینی مرز اینچه برون با ترکمنستان و کشورهای آسیای میانه برقرار نبود و امسال هم در سه ماه نخست به دلیل شیوع کرونا صادرات و واردات از این مرز متوقف شد.

وی یادآور شد: مراودات تجاری از طریق ریل مرز اینچه برون از سوم تیرماه پس از چهار ماه توقف از سر گرفته شده است و ژنراتور برق،پارچه، روغن خام سویا، جو دامی و ماشین‌های جوجه‌کشی مهم‌ترین اقلام وارداتی و پنیر، رب گوجه فرنگی، ید و پلی استایرن مهم‌ترین اقلام صادراتی در این مدت بوده است.

حسینی به مهم‌ترین مقاصد صادرات و مبدأ واردات گلستان هم اشاره کرد و گفت: در ۱۰ ماه گذشته ترکمنستان، عراق، افغانستان و قزاقستان مهم‌ترین مقاصد صادراتی و ترکمنستان، قزاقستان، ترکیه و چین مهم‌ترین مبدأ واردات کالا به گلستان بوده‌اند.

منبع: بازار
عناوین برگزیده