تاریخ: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۲۹
بازدید: ۱۹۲
کد خبر: ۱۶۴۵۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
با امضای تفاهمنامه بین «جنرال‌الکتریک» و «معادن» برداشته شد

گام‌های نخست عربستان برای ورود به معدنکاری دیجیتال

می متالز - دولت عربستان در تلاش است در کنار ذخایر غنی نفتی که این کشور را به بزرگترین صادرکننده نفت جهان تبدیل کرده، بخش معدن این کشور را به عنوان منبع درآمد چشمگیر دیگری رشد دهد و زمینه ایجاد اقتصادی متنوع‌تر را فراهم کند.
گام‌های نخست عربستان برای ورود به معدنکاری دیجیتال

به گزارش می متالز، این کشور در سال گذشته نیز از بهره‌برداری از چند معدن جدید خبر داده بود و حالا در قراردادی با جنرال‌الکتریک، خبر از ورود راهکارهای دیجیتال به بخش معدن می‌دهد.
به نقل از عرب‌نیوز، «معادن» که شرکت معدنی و دولتی عربستان است، یادداشت تفاهمی با شرکت خوشه‌ای و چندملیتی جنرال‌الکتریک در امریکا امضا کرد تا توانمندی‌های دیجیتال بخش معدن این کشور را ارتقا دهد.
این در حالی است که صنایع وابسته به هواپیما، تجهیزات الکترونیکی، توزیع برق، توربین‌های گازی، لکوموتیو، توربین‌های بادی، وسایل تصویربرداری پزشکی، موتورهای الکتریکی، تجهیزات نورپردازی، لوازم خانگی و جنگ‌افزارها طیفی از محصولات جنرال الکتریک را تشکیل می‌دهد که از سال ۱۲۷۱خورشیدی(۱۸۹۲ میلادی) تاکنون فعالیت دارد.
«معادن» نیز در سال ۱۳۷۶ خورشیدی(۱۹۹۷ میلادی) تاسیس شد.
این تفاهمنامه پنجشنبه ۲۸تیر(۱۹ژوئیه) امضا شد و تمرکز آن بر کشف فرصت‌های احتمالی بود که می‌تواند از معادن برای تغییر به سمت دیجیتالی شدن پشتیبانی کند.
در حاشیه امضای این تفاهمنامه، دو طرف به بحث درباره فرصت‌های همکاری پرداختند. این فرصت‌ها دربردارنده راهکارهای فنی پیشرفته‌ای است که زنجیره کامل عملیات معدنی شرکت معادن را بررسی می‌کند. از جمله فعالیت‌های مربوط به این زنجیره، فعالیت این شرکت در سایت‌های طلا، مس، آلومینیوم و فسفات است.
این تفاهمنامه دربردارنده تخصص فناورانه جنرال‌الکتریک و ابزارهای مدرن این شرکت در تحول دیجیتال است و معادن باید برنامه‌های تحول دیجیتال این شرکت(جنرال‌الکتریک) را پیش ببرد.
این توافق بخشی از حرکت «معادن» برای پیوستن به فناوری‌های پیشتاز و راهکارهای دیجیتالی است که امکان بکارگیری فرصت‌ها در نوآوری فناورانه، انقلاب مدرن دیجیتال و سرمایه‌گذاری در فناوری‌های برجسته در عملیات معدنی سراسر قلمرو متعلق به عربستان سعودی را فراهم می‌آورد و همچنین امکان رقابت این شرکت را به عنوان یک شرکت بزرگ معدنی در منطقه و جهان مهیا می‌کند.
راهکارهای معدنی دیجیتال معادن، کسب و کار این شرکت را ارتقا خواهد داد. چنین مزیتی با بهبود هزینه‌های مربوط به انرژی، افزودن اعتبار و کارآمدی عملکرد، بازدهی و اصلاح هزینه‌های نگهداری انجام می‌شود.
دارِن دیویس، مدیرعامل معادن درباره این یادداشت تفاهم گفت: عربستان در خط مقدم تلاش‌های مربوط به تحول دیجیتال است و در بخش صنعتی منطقه نگاهی بلندپروازانه دارد. ما مفتخریم که از این چشم‌انداز بلندپروازانه پشتیبانی می‌کنیم.
دیویس تاکید کرد که بخش معدن پایدار یکی از ستون‌های اصلی اقتصاد ملی به شمار می‌آید و افزود: ما اطمینان داریم که شراکت‌مان با جنرال‌الکتریک، جهشی کیفی به سمت و سوی دستیابی به این اهداف و ارتقای رقابت و پایداری ما خواهد بود و این مهم از طریق راهکارهای صنعتی دیجیتالی موثر به‌دست خواهد آمد.
وی همچنین از تمایل صنایع عربستان به ایجاد مشارکت سازنده با بخش صنعت سراسر جهان برای ارائه راهکارهای دیجیتال نوآورانه به منظور پشتیبانی از عملیات‌ خبر داد.
بیل روه، مدیرعامل جنرال‌الکتریک نیز در اظهارنظر خود در این باره گفت: با همکاری برای توسعه راهکارهای خاص و مربوط به بخش معدن و همچنین راهکارهای موافق محیط‌زیست که شرکت معادن، آنها را در چارچوب عملیات خود مدیریت می‌کند، در حال حرکت برای دستیابی به طرح‌های تحول دیجیتال موردنظر هستیم که به باور ما نتایج مثبت چشمگیری را ارائه خواهند داد.
هدف از این یادداشت تفاهم، دستیابی به اهداف معادن است. به عنوان شرکتی سرآمد در بخش معدن عربستان برای دستیابی به تحول دیجیتال بخش معدن، این کشور در همراهی با اهدافی قرار گرفت که سعودی‌ها در چشم‌انداز ۲۰۳۰ میلادی(۱۴۰۹ خورشیدی) برای خود تعریف کرده‌اند.
ساخت بزرگترین خط لوله ۴۵۰کیلومتری آب تصفیه شده از طایف برای پشتیبانی از عملیات معدنی «معادن» و همچنین ایجاد دریاچه‌های مصنوعی در راس‌الخیر برای بازیافت آب مصارف صنعتی، از برجسته‌ترین پروژه‌هایی است که تعهد این شرکت را به پایداری و دستیابی به راهکارهای موردنظر معادن برای بهره‌مندی از استراتژی‌های تحول دیجیتال، فناوری و افزایش تاثیر آن بر همه فعالیت‌ها و محصولات شرکت نشان می‌دهد.

منبع: صمت
عناوین برگزیده