به گزارش می متالز، تامین مواد اصلی باتری یعنی لیتیوم و کبالت برای تولیدکنندگان ماشین های الکتریکی یک دردسر است اما در این میان عرضه نیکل و گرافیت آنها را سرپا نگه داشته است.
طبق گفته سیمون مورس، مدیر عامل شرکت Benchmark Mineral Intelligence، Carmakers برای افزایش فروش وسایل نقلیه الکتریکی در اوایل سال 2020، به طور فزاینده ای میزان کافی برای نیکل و گرافیت وجود دارد و نگرانی در مورد لیتیوم و کبالت را کاهش داده است.
مورس در یک نشست مطبوعاتی در لندن گفت: "در چند سال گذشته نگران لیتیوم و کبالت بودیم." اما در چهار ماه گذشته، این موضوع تغییر یافته است.
در حال حاضر سرمایه گذاران و معدنچیان در معرض خطر هستند. تحقیقات توسط کالاهای تجاری Glencore Plc نشان می دهد که تقاضای جهانی نیکل در خودروهای الکتریکی تا سال 2030 تقریبا 1 میلیون تن خواهد بود. این میزان به 55 درصد از فلزات تولید شده در جهان در سال 2017 نزدیک می شود.
مورس گفت: همانطور که در مورد لیتیوم و کبالت نگرانی وجود داشت درباره تولید نیکل و گرافیت با کیفیت نیز اضطراب وجود دارد.