تاریخ: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۸:۴۴
بازدید: ۲۸۷
کد خبر: ۱۶۶۸۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

شکایت یک شرکت تولیدکننده ورق‌های آلومینیوم در چین از آمریکا

می متالز - شرکت تولید کننده ورق‌های آلومینیوم «شانتو وانشون» چین اعلام کرد یکی از زیرمجموعه‌های این شرکت از آمریکا به علت تعرفه‌های دوگانه برای محصولات این شرکت شکایت کرده است.
شکایت یک شرکت تولیدکننده ورق‌های آلومینیوم در چین از آمریکا

به گزارش می متالز، شرکت تولید کننده ورق‌های آلومینیوم «شانتو وانشون» چین اعلام کرد جیانگسو ژونجی Jiangsu Zhongji  یکی از زیرمجموعه‌های این شرکت از آمریکا به علت تعرفه‌های دوگانه وضع شده ضد بازارشکنی و ضد یارانه برای محصولات این شرکت شکایت کرده است.

وانشون در بیانیه‌ای اعلام کرد: جیانگسو ژانگجی لمینیت متریالز Jiangsu Zhongji Lamination Materials که محصولات آن (در آمریکا) اوایل امسال مشمول تعرفه جبرانی ۱۷.۱۴ درصدی و تعرفه ضد دامپینگ (قیمت شکنی) ۳۷.۹۹ درصدی قرار گرفته است، به دادگاه بین المللی تجارت آمریکا شکایت و دادخواست تنظیم کرده است.

سال گذشته میلادی زمانی که واشنگتن سرگرم بررسی این موضوع بود که آیا شرکت‌های تولید کننده ورق آلومینیوم در چین به شکل ناعادلانه یارانه دریافت می‌کنند، ژانگجی یکی از شرکت‌هایی بود که به کمیسیون تجارت بین الملل آمریکا شکایت کرد و اکنون این شرکت به تنهایی برای لغو تعرفه‌های وضع شده برای کالاهایش تلاش می‌کند.  

هوانگ وی Huang Wei رئیس هئیت مدیره وانشون گفت: کل تعرفه‌های وضع شده برای فویل‌های شرکت ژانگجی ۵۵.۱۳ درصد است که این کمترین میزان تعرفه اعمال شده بر بازار‌های ورق آلومینیومی چین بوده است. این نشان می‌دهد که طرف آمریکایی، برخی استدلال‌های شرکت چینی را مد نظر قرار داده است.

او افزود، اما هنوز در تصمیم اتخاذ شده عناصر غیرمنطقی وجود دارد.

هوانگ اشاره کرد آمریکا هنگام مقایسه قیمت ورق‌های آلومینیوم صادراتی چین، آن‌ها را با ورق‌های صادراتی از آفریقای جنوبی مقایسه می‌کند. در حالی که سوابق بورس نشان می‌دهد که بلغارستان می‌تواند انتخاب مناسب تری باشد.  در دادخواست تنظیم شده شرکت چینی به غرامت درخواستی اشاره‌ای نشده است، اما هوانگ گفت وی امیدوار است آمریکا تعرفه‌های دوگانه را لغو کند. 

آلومینیوم یکی از مهمترین مسائل مورد مناقشه در روابط تجاری آمریکا و چین بوده است. واشنگتن نیز از چین به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده فلز در جهان خواسته است که مازاد تولید خود را مهار کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از ۲۳ مارس ۱۰ درصد تعرفه را بر واردات آلومینیوم از چین و سایر کشور‌ها اعمال کرد. اما مشتریان آمریکایی همچنان به خرید ورق آلومینیوم از چین ادامه می‌دهند.

هوانگ افزود: «ما حتی پس از اقدامات ضد یارانه‌ای و ضد بازارشکنی همچنان به آمریکا صادرات داریم، مشتریان ما به علت قیمت مناسب از ما خرید می‌کنند.»

جستجو در پایگاه اینترنتی دادگاه تجارت بین المللی آمریکا نشان داد جیانگسو ژونجی (Jiangsu Zhongji) در ماه ژوئن علیه آمریکا دادخواستی تنظیم کرده است، اما متن کامل سند در دسترس نیست.

عناوین برگزیده