تاریخ: ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۰:۵۲
بازدید: ۲۴۳
کد خبر: ۱۷۰۵۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
فرزاد موسوی، مدیر روابط عمومی فولاد آذربایجان

تعامل پایدار درون و بیرون یک بنگاه اقتصادی از عملکرد صحیح روابط عمومی نشات می‌گیرد

می متالز - نقش روابط عمومی هنوز در کشور ما آن‌چنان که باید مورد توجه قرار ندارد. بر همین اساس نیز در مواردی مشاهده می‌شود، عدم شناخت جایگاه ویژه این بخش، مشکلات متفاوتی را برای مجموعه فراهم می‌آورد و ارتباط میان یک بنگاه اقتصادی را با بیرون مشکل‌ساز می‌کند.
تعامل پایدار درون و بیرون یک بنگاه اقتصادی از عملکرد صحیح روابط عمومی نشات می‌گیرد

به گزارش می متالز، متاسفانه در مواردی مشاهده می‌شود، نقش روابط عمومی نه‌تنها برای مدیران، بلکه برای فعالان این بخش نیز به‌درستی تبیین نشده است. به‌منظور شناخت جایگاه این حوزه با مدیر روابط عمومی شرکت فولاد آذربایجان به‌ گفت‌وگو نشسته ایم. فرزاد موسوی در طول این گفت‌وگو از ضعف توجه به روابط عمومی و تبعات آن می‌گوید. متن کامل گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

 

جایگاه روابط عمومی را در حوزه فعالیت صنایع معدنی و فلزی، چطور ارزیابی می‌کنید؟

روابط عمومی موتور محرکه هر فعالیت اقتصادی به‌شمار می‌رود. به عبارتی دیگر روابط عمومی خلاء موجود میان بنگاه اقتصادی و مخاطبان آن مجموعه را پر می‌کند و با افزایش سطح آگاهی آنان از بنگاه اقتصادی، موجبات رونق اقتصادی آن مجموعه را فراهم می‌آورد. در واقع روابط عمومی را باید پل ارتباطی میان بنگاه اقتصادی و مخاطبان بالفعل و بالقوه یک مجموعه دانست.

 

به‌عقیده جنابعالی، آیا نقش روابط عمومی به‌ویژه در بخش معدن و صنایع معدنی، آن‌طور که باید مورد توجه قرار دارد؟

دیدگاه مدیران مختلف نسبت به روابط عمومی و تاثیر آن در فعالیت‌های اقتصادی متفاوت است . برخی از مدیران با توجه به نقش و اهمیت روابط عمومی در افزایش رونق اقتصادی؛ توجه و عنایت ویژه‌ای نسبت به جایگاه این حوزه دارند و برخی دیگر از مدیران این بخش را کمتر مورد توجه قرار می‌دهند.

 

روابط عمومی در یک سازمان، چه وظایفی بر عهده دارد؟

فعالیت در حوزه روابط عمومی چیزی فراتر از  صرفا تنظیم و فرستادن مقالات به رسانه‌های عمومی یا پست کردن اعلان‌های مطبوعاتی است. چتر گسترده این بخش چندین فعالیت مرتبط را در بر می‌گیرد که هدف همگی آن‌ها ، انتقال پیام‌هایی خاص به مخاطبان با هدفی مشخص است. بدون شک استراژی اتخاذ شده توسط روابط عمومی ک مجموعه می‌تواند پشتیبان استراتژی جمعی بنگاه به‌ویژه در حوزه بازاریابی باشد.

 

چه چالش‌هایی در مسیر حسن اجرای وظایف مسئولان روابط عمومی در کشور ما وجود دارد؟ این ضعف و کاستی‌ها چه‌‌طور مرتفع می‌شوند؟

همانطور که پیش از این هم اشاره شد، چالش اصلی برای فعالیت در بخش روابط عمومی، دیدگاه‌های متفاوت مدیران ارشد سازمان‌ها نسبت به روابط عمومی است. کما اینکه برخی از مدیران کمتر به این مهم توجه دارند. علاوه بر این گاهی مشاهده می‌شود، فعالان حوزه روابط عمومی که باید با طی کردن دوره‌های آموزشی لازم و مرتبط، اشراف کاملی به وظایف خطیر و سازنده این حوزه داشته باشند و نقش و جایگاه این امور مهم را در ذهن مدیر مجموعه به روشنی ترسیم کنند تا بتوانند به‌عنوان بازوی توانمند مدیریت بنگاه اقتصادی ایفای نقش نمایند، در اجرای این وظیفه کوتاهی می‌کنند.

عناوین برگزیده