تاریخ: ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۰۳
بازدید: ۵۰۲
کد خبر: ۱۷۰۹۰
سرویس خبر : آهن و فولاد
روند صعودی ارزش بازار جهانی فروآلیاژ

پیش‌بینی ارزش بازار جهانی فروآلیاژ تا سال 2024

می متالز - با توجه به استفاده روزافزون فروآلیاژ در صنایع مختلف انتظار می‌رود که ارزش بازار این ماده افزودنی با رشد چشم‌گیری مواجه شود و تا سال 2024 به 65 میلیارد دلار برسد که این به معنای رشد بسیار سریع این حوزه در طول 10سال اخیر (از سال 2015 تا سال 2024) است.
پیش‌بینی ارزش بازار جهانی فروآلیاژ تا سال 2024

به گزارش می متالز، سال 2015 صادرات جهانی فروآلیاژ با افت شدیدی همراه بود؛ پس از این سال و با حضور کشورهایی مانند چین و ژاپن حجم مبادلات این صنعت افزایش پیدا کرد تا اینکه در سال 2016 توانست به رکورد 42 میلیارد دلاری دست پیدا کند. سال 2016 را می‌توان سال شروع روند صعودی ارزش بازار فروآلیاژ دانست؛ رشد ارزش بازار فروآلیاژ  در این سال امیدواری فعالان این حوزه از وجود آینده‌ای روشن و موفق را به همراه داشت. سال 2017 نیز با موفقیت‌های بسیاری همراه بود و با رشد 5 میلیارد دلاری، حجم مبادلات فروآلیاژ به 47 میلیارد دلار رسید. از سال 2017 به بعد، انتظار می‌رفت فروآلیاژ بتواند جایگاه خود را در صنایع حوزه متالورژی پیدا کند و در سال‌های 2018 و 2019 به ترتیب با ثبت رکوردهای 52 و 56 میلیارد دلاری ضمن حفظ این جایگاه، سرمایه‌گذاران این حوزه را بیش از پیش از تصمیم خود برای احداث واحدهای تولیدی فروآلیاژ مطمئن سازد.

صنعت فروآلیاژ به‌دلیل کاربرد در حوزه‌های مختلف متالورژی مانند ساخت ریل‌ها، بدنه خودرو، وسایل برشی مانند کارد و چنگال جایگاه وسیعی را برای خود پیدا کرده است. این کاربردها به دلیل خواص این ماده افزودنی است؛ خواصی مانند مقاومت در برابر سایش، کشش در دمای بالا، جلوگیری از هدر‌ رفت کربن در مذاب و افزایش مقاومت خوردگی در فولادهای زنگ‌نزن از برجسته‌ترین خواص این قبیل از مواد افزودنی به‌شمار می‌آیند.

به‌طور منطقه‌ای، بازار فروآلیاژهای جهانی به اروپا، آمریکای شمالی، آسیا، خاورمیانه و آفریقا تقسیم می‌شود. انتظار می‌رود صادرات چین شاهد رشد بیشتری در آینده باشد و همچنان منطقه آسیا، بیشترین سهم را از این بازار در اختیار داشته باشد. بازار جهانی فروآلیاژ به‌طور عمده بر اساس انواع و منطقه به فروکروم، فرومنیزیم، فرومنیزیم، فرو مولیبدن، فرو وانادیم و .. تقسیم می‌شود. از کشورهای فعال در حوزه تولید فروآلیاژ می‌توان به آمریکا، کانادا، آلمان،چین ، هند و آفریقای جنوبی اشاره کرد. این موضوع نشان‌دهنده رقابت شدید در این حوزه و نقش موقعیت مکانی کشورها در صادرات فروآلیاژ است.

طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، حجم مبادلات اقتصادی فروآلیاژ در سال 2022 به بالاترین درصد رشد خود خواهد رسید که این میزان، ارزش کل بازار فروآلیاژها را تا 59.4 میلیارد دلار افزایش خواهد داد.

با بررسی بازارهای مختلف تولید فولاد در سال‎‌های اخیر به رابطه منطقی بین تولید فولاد و استفاده از فروآلیاژ رسیده‌ ایم؛ از عوامل تأثیرگذار در تجارت فروآلیاژ می‌توان به پتانسیل رشد تقاضا، روند قیمت و رقابتی‌تر شدن بازار اشاره کرد. نمودار 1 نشان می‌دهد طبق چشم‌انداز گزارش جهانی، میزان ارزش بازار فروآلیاژ تا سال 2024 به 65 میلیارد دلار نیز خواهد رسید که این در نوع خود طی سال‌های گذشته بی‌سابقه است.

عناوین برگزیده