به گزارش می متالز، مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در اولین همایش فولاد این شرکت با مشتریان داخلی در راستای توسعه و مشارکت در بازار که در سالن کنفرانس هتل هرمز بندرعباس برگزار شد با اشاره به تحریمهای پیشرو، بر همکاری و همفکری تیم زنجیره تولید و مصرف فولاد جهت رونق بازار داخل و غلبه بر تاثیر محدودیتهای اعمال شده بینالمللی تاکید کرد.
ارزانی از هدفگذاری این شرکت در سال 97 برای استفاده حداکثری از پتانسیل خالی شرکتهای نوردی سخن گفت و افزود حدود 4.1 میلیون تن ظرفیت خالی در این شرکتها وجود دارد که نتیجه به کارگیری این ظرفیت، اشتغال و کارآفرینی و تولید ثروت است و از آمادگی شرکت فولاد هرمزگان برای عرضه سالیانه بیش از 600000 تن در بورس کالا، خبر داد.
وی در ادامه با تاکید بر سیاستهای حمایتی فولاد هرمزگان از شرکتهای تولیدی، از گشایش اعتبار اسنادی بلند مدت، بالابردن حداکثری کیفیت و پشتیبانی فنی مشتریان در شرکت خبر داد و گفت تا جایی که کارخانه دچار مشکل نشود از مشتریان خود حمایت خواهیم کرد.
مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان با اشاره به مشکلاتی که اخیرا با قیمتگذاریهای دولتی در بورس برای تولیدکنندگان فولاد به وجود آمده است گفت: هر کالایی پیشنیازی دارد، با ورود و قیمتگذاری روی آن کالا، و برآورده نشدن پیشنیاز، در زنجیره وقفهای تولید شده و فاصلهها زیاد میشود، و این فاصله به مصرف کننده تحمیل میشود. کما اینکه در این روزها فاصله بین اسلب و بیلت و بلوم با محصول نهایی خیلی زیاد است و این به هیچ عنوان منطقی نیست .
وی شرط لازم در مدیریت قیمتگذاری را، عرضه مستمر مواد اولیه تا محصول نهایی عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد که این روند منطقی شود.
ارزانی با اشاره به رقابتی بودن قیمتها عنوان کرد: به مشتریان بستهای باید ارائه کنیم که نتیجه آن رقابتی باشد.
وی در ادامه تصریح کرد: روشی که در بورس بهصورت عرضه انجام میشود خوب است ولی برای اینکه بتوانیم برای آینده برنامهریزی کنیم و سود مستمر ایجاد کنیم باید با نگاهی بزرگتر، به قراردادهای بلند مدت فکر کنیم.
ارزانی اشاره ای نیز به طرح توسعه داشت و گفت: برای توسعه به 3 میلیون تن با شرکت SMS آلمان قرارداد بستیم . 250 میلیون یورو فاینانس خارجی داریم که به تازگی ضمانت بانک مرکزی در این رابطه صادر شده، با توجه به تحریم ها تا کنون پالس منفی از طرف خارجی دریافت نکرده ایم اما آمادگی این را داریم حتی اگر تحریم ها برای ما مشکل ایجاد کند، از منابع داخلی توسعه را انجام دهیم.
پیش از این سخنان، رئیس برنامهریزی و تحقیقات و بازاریابی تصویری کلی از قابلیتها و ظرفیتهای بالقوه صنایع پاییندستی ارائه داد و سپس کلیه واحدها از جمله رئیس فروش داخلی، مدیر توسعه، مدیر کنترل کیفی و آزمایشگاه، مدیر صنایع و مدیر مالی، هر یک در سخنانی اقدامات صورت گرفته در واحد متبوع خود در جهت افزایش رضایت مشتریان تشریح کردند. همچنین معاون بهرهبرداری شرکت فولاد هرمزگان از موفقیتهای کسب شده در تولید محصول و تشریح اهداف سال 97 در این حوزه پرداخت و مدیر فروش و بازاریابی این شرکت نیز با ارائه گزارشی اقدامات صورت گرفته در راستای ارتباط موثر با صنایع نوردکار و شرکت های بازرگانی جهت خرید پایدار در این مدیریت را تشریح کرد وی همچنین راهکارهایی اجرایی در جهت استفاده اثربخش از ظرفیتهای خالی صنایع نوردی و توسعه روشهای جدید همکاریها ارائه کرد.
در بخش دیگری از این همایش نمایندگانی از فولاد اکسین، فولاد کاویان و شرکت بازرگانی التون استیل بهعنوان مشتریان شرکت فولاد هرمزگان به معرفی دستاوردها و همچنین ایراد نقطه نظرات خود در راستای همکاریهای بیشتر و بلند مدت با شرکت فولاد هرمزگان پرداختند.
در این همایش نمایندگانی از 60 شرکت نوردکار و بازرگانی حضور داشتند.