تاریخ: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۱:۰۴
بازدید: ۲۷۴
کد خبر: ۱۷۷۵۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

اختصاص ۱۶۰ کیسه سیمان به طور رایگان به هر واحد زلزله‌زده کرمانشاه

می متالز - معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اختصاص ۱۶۰ کیسه سیمان به طور رایگان به هر واحد زلزله‌زده استان کرمانشاه خبر داد.
اختصاص ۱۶۰ کیسه سیمان به طور رایگان به هر واحد زلزله‌زده کرمانشاه

به گزارش می متالز، عزیزالله مهدیان در مراسم افتتاح واحد مسکونی روستایی مناطق زلزله‌زده که با حضور وزیر کشور در روستای دره‌ژاله برگزار شد، اظهار داشت: دولت به سرعت مصوبات زلزله را تامین کرد و دستور داده که هرچه سریع‌تر این مصوبات اجرا شوند.

معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به حضور دولت در کنار مردم اشاره و بیان کرد: منابع مورد نیاز برای بازسازی تامین شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۲ هزار واحد در مناطق زلزلهزده استان کرمانشاه مرحله پی‌کنی آن‌ها انجام شده است، افزود: ۲۸ هزار پی آن‌ها ساخته شده و اسکلت ۲۱ هزار واحدهم زده شده و ۱۵ هزار واحد نیز کامل ساخته شده است.

مهدیان همکاری مردم در امر بازسازی را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: بنیاد مسکن تا پایان شهریور‌ماه کار بازسازی واحد‌ها روستایی را به اتمام می‌رساند و تا شهریور‌ماه سال آینده واحد‌های شهری آماده می‌شوند.

به گفته این مسؤول، ۱۶۰ کیسه سیمان به طور رایگان به هر واحد اختصاص داده می‌شود.

استاندار کرمانشاه نیز در ادامه، کار مدیریت زلزله را بسیار سخت توصیف کرد و گفت: این زلزله به خوبی مدیریت شد.

هوشنگ بازوند با اشاره به بازسازی واحدهای تخریبی روستای دره‌ژاله، افزود: این روستا در سفر گذشته چیزی جزو خرابه نبود و اکنون با مدیریت و همکاری کاملا بازسازی شده است.

وی از موافقت هیأت دولت با افزایش میزان تسهیلات به زلزله‌زدگان خبر داد و افزود: هیأت دولت مدت امهال وام‌های مناطق زلزله‌زده را یک سال دیگر تمدید و با امهال سه ساله وام‌ها موافقت کرد.

بازوند تصریح کرد: با توجه به این مصوبه، گرانی مصالح که موجب کاهش سرعت بازسازی شده، قابل جبران است.

وی سرعت عمل بازسازی و همکاری مردم را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: این زلزله موجب شد که یک انسجام ملی در کشور شکل بگیرد.

استاندار کرمانشاه از وزیر کشور خواست که فولاد مورد نیاز ساخت و ساز منطقه را در بازده‌های زمانی مختلف به بنیاد مسکن تزریق کند.

نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی نیز، افزود: بنیاد مسکن و مردم این بحران را به خوبی مدیریت کردند.

شهاب نادری به مرزی بودن این منطقه اشاره و بیان کرد: امکانات بیشتری به روستاهای مرزی داده شود.

گازرسانی روستاهای ازگله، آبرسانی به یک‌هزار و ۴۹۰ هکتار از اراضی پشت سد ازگله و تخصیص آب به روستاها از جمله درخواست‌های نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی از وزیر کشور بود.

عناوین برگزیده