تاریخ: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۴:۱۵
بازدید: ۳۱۵
کد خبر: ۱۷۹۹۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بازدید سرپرست وزارت کار،تعاون و رفاه اجتماعی از شرکت سیمان آبیک

می متالز - سرپرست وزارت کار،تعاون ورفاه اجتماعی از واحد تولید سیمان کشور درنظرآباد بازدید کرد.
بازدید سرپرست وزارت کار،تعاون و رفاه اجتماعی از شرکت سیمان آبیک

به گزارش می متالز، محسنی بندپی در بازدید از کارخانه سیمان آبیک واقع درشهرستان نظرآباد ، میزان مصرف سیمان کشور را حدود ۵۰ تا ۶۰ میلیون تن اعلام کرد و گفت:  کارخانه سیمان آبیک در حوزه «R&D» و تربیت نیروی انسانی پیشرو است.

وی با تأکید بر این که کیفیت سیمان تولیدی داخل از استانداردهای بین‌المللی برخوردار است، گفت: کارخانه سیمان آبیک در حوزه آلاینده‌ها نیز به‌خوبی عمل کرده است به‌طوری‌که می‌بینید، گاز یا ذرات معلقی در هوا وجود ندارد.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بااشاره به این که باید شرایط رونق صنعت ساختمان فراهم شود، گفت: زمینه صادرات ظرفیت‌های داخلی نیز  باید فراهم شود.

محسنی بندپی با اشاره به این که در حوزه سیمان همه مواد اولیه داخلی است، گفت: امیدواریم در این حوزه شاهد شکوفایی ظرفیت‌ها باشیم.

وی در بخش دیگری با اشاره به وضعیت اشتغال در کشور و اینکه سالانه حدود ۸۰۰ هزار نفر وارد بازار کار می‌شوند، گفت: دولت متعهد شده است در سال جاری بیش از ۹۵۰ هزار شغل ایجاد کند.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر این که باید دولت در خصوص اشتغال روستایی برنامه‌های مدونی داشته باشد گفت: با برخورداری از یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی و همچنین شش هزار میلیارد تومان آورده چهار بانک شرایط فراهم می‌شود تا بارونق کشاورزی، صنایع‌دستی و گردشگری اشتغال پایدار روستایی ایجاد شود.

محسنی بندپی با تأکید بر اینکه باید زمینه ماندگاری روستاییان در روستاها فراهم شود، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده زمینه اشتغال ۱۵۰ هزار روستایی فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت اشتغال فراگیر، گفت: بر اساس تبصره ۱۸، ۶۰ هزار میلیارد تومان برای بنگاه‌های متوسط و بزرگ در نظر گرفته‌شده که از طریق سازوکار سازمان برنامه‌وبودجه این مهم عملیاتی می‌شود.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری با اشاره به طرح کارآموزی، گفت: شرایطی فراهم کرده‌ایم تا بنگاه‌های اقتصادی در صورت نیاز فارغ‌التحصیلان رشته‌های فنی با همه گرایش‌ها را به‌صورت کارورز به‌کارگیرند.

محسنی بندپی با تأکید بر اینکه دولت در طرح کارآموزی بیمه مسئولیت مدنی و پرداخت ماهانه ۳۰۰ هزار تومان را تقبل کرده است، گفت: اگر بنگاه اقتصادی فارغ‌التحصیلان مشغول در طرح کارآموزی را جذب کنند، دولت نیز مسئولیت دو سال بیمه کارفرمایی را بر عهده خواهد گرفت.

وی با تأکید بر اینکه دولت برای بنگاه‌های اقتصادی که فارغ‌التحصیلان را جذب کنند، مشوق‌هایی را در نظر گرفته است، گفت: در این حوزه نیز پیش‌بینی‌شده ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار شغل ایجاد شود.

محسنی بندپی در بخش دیگری با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی کشور از ۶۰۰ میلیارد تومان و کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز از هزار و۴۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال‌زایی بهره‌مند هستند، گفت: در سازمان بهزیستی برای بیش از ۵۰ هزار نفر و در کمیته امداد برای ۱۵۰ هزار نفر باید شغل ایجاد شود.

وی با تأکید بر اینکه تقریباً دو هزار میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال در اختیار نهادهای حمایتی است، گفت: بررسی عملکرد کمیته امداد نشان می‌دهد که این میزان شغل در سال‌های گذشته ایجادشده است، در سازمان بهزیستی نیز طی سال گذشته ۵۷ هزار اشتغال ایجادشده است.

وی با اشاره به این که در هفته دولت طرح‌های بسیار زیادی باقابلیت اشتغال‌زایی افتتاح‌شده است، گفت: حمایت از بنگاه‌های اقتصادی در دستور کار دولت است.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:  در این وزارتخانه دبیرخانه‌ای برای رفع موانع کسب‌وکار بنگاه‌های اقتصادی ایجادشده است تا شاهد ریزش نیرو نباشیم.

محسنی بندپی در ادامه به مشکلات ایجادشده برای کارگران اشاره کرد و گفت:  در جلسه دولت  فوق‌العاده اعلام‌شده است که تأمین کالاهای اساسی اقشار کم‌درآمد وهمچنین حمایت‌های اجتماعی از این افراد در دستور کار قرار دارد، آقای نوبخت نیز به‌تازگی اعلام کرده است پنج دهک موردحمایت نقدی قرار خواهند گرفت.

وی در خصوص مشکلات ارزی که برای صنعتگران و تولیدکنندگان ایجادشده نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در بند «و» قانون بودجه سال ۹۷ شرایطی فراهم‌شده است تا این عزیزان بتوانند حالت تهاتر داشته باشند، همچنین متولیان امر با بانک‌ها وارد مذاکره شده‌اند امیدواریم این مشکل ظرف یک ماه آینده حل شود.

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین