تاریخ: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۲:۳۵
بازدید: ۲۵۷
کد خبر: ۱۸۶۵۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

علت عدم فروش شرکت های شستا در فرابورس از زبان مدیرعامل

می متالز - مدیرعامل شستا با بیان اینکه عدم تایید صلاحیت بسیاری از شرکت های تابعه در فرابورس، مانع واگذاری آنها شده، گفت: علت عدم احراز صلاحیت به بدهی به دو سازمان تامین اجتماعی و مالیاتی برمی گردد.
علت عدم فروش شرکت های شستا در فرابورس از زبان مدیرعامل

به گزارش می متالز، مرتضی لطفی درباره علت عدم واگذاری شرکت های شستا به ایرنا گفت: عدم تایید صلاحیت بسیاری از شرکت های شستا در فرابورس ، مانع واگذاری آنها شده است. شستا عملیات خروج از بنگاه داری و سهامداری را از سال گذشته آغاز و 106 بنگاه را برای واگذاری شناسایی کرد و به دنبال آن دی سال گذشته عملیات قیمت گذاری این شرکت ها آغاز شد.

وی ادامه داد: پس از آنکه فروش 40 شرکت، عرضه این شرکت ها در سه نوبت از طریق جراید عمومی انجام شد. ضمن آنکه در پنج نوبت عرضه سهام این شرکتها در پنج استان توسط استانداران و اتاق های بازرگانی استانی انجام شد. قانون احراز صلاحیت که جزو قوانین فرابورس است، در عرضه سهام شرکت های قابل واگذاری شستا برای ما مشکلاتی پیش آورد تا جایی که بسیاری از شرکت های شستا که قیمت آنها اعلام شده بود، از تابلو پایین کشیده شدند.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به قانون فرابورس بسیاری از شرکت های آماده واگذاری شستا به دلیل بدهی به سازمان تامین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی احراز صلاحیت نشده اند و همین مساله مانع عرضه سهام آنها در فرابورس شده است.

بنابراین گزارش، لطفی آذر سال گذشته در نشست خبری اعلام کرده بود خروج شستا از بنگاه داری با واگذاری 130 شرکت آغاز می شود و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، تا سال ٩٨ این شرکت ها واگذار خواهند شد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده