تاریخ: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۱:۵۵
بازدید: ۱۶۳
کد خبر: ۱۸۷۰۰
سرویس خبر : قراضه و بازیافت

بازار قراضه در چین چه روندی را دنبال می کند؟

می متالز - از اواخر آگوست، بهای قراضه در بازار داخلی چین رو به کاهش بوده است، با این حال میزان افت چندان چشمگیر نبوده و در مقطع کنونی قیمتها به سوی ثبات پیش می رود.
بازار قراضه در چین چه روندی را دنبال می کند؟

به گزارش می متالز، دلیل این تثبیت قیمت، خبرهای انتشار یافته در خصوص کاهش تولید در ماه سپتامبر و به وضوح محدودیت های زمستانی از ابتدای اکتبر می باشد. فضا همچنان برای رشد قیمت ها و بهبود بازار فراهم است.

فولادسازهای چینی از حاشیه سود بالایی برخوردار هستند و همین امر از استفاده بیشتر آنها از قراضه حمایت می کند. از می ۲۰۱۷، فولادسازان چین در شرایط سودآوری کامل قرار دارند. میانگین سود فولادسازان در سال ۲۰۱۷ نزدیک به ۵۶۴ یوان/تن و میانگین سود از ژانویه تا آگوست ۲۰۱۸ بیش از ۶۶۰ یوان/تن بوده است. به وضوح مشاهده می شود که حاشیه سود فولادسازان به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

از سوی دیگر، سیاست های زیست محیطی چین باعث افت عرضه قراضه خواهد شد. جنگ چین برای دستیابی به هوای پاک، نه تنها عرضه این نهاده تولیدی را کم خواهد نمود، بلکه باعث افزایش تقاضا نیز خواهد شد. در پاییز و زمستان چین شاهد کاهش تولید فولاد خصوصا در شمال، قلب فولادسازی چین، خواهد بود. برخی کارخانه ها از هم اکنون کاهش تولید را شروع کرده اند و اقدام به اورهال تعدادی از کوره های خود نموده اند. با این حال، به دلیل افت موجودی انبارهای قراضه فولادسازان، شرکتهایی که محدودیت تولید دارند نیز همچنان خرید قراضه را ادامه می دهند و برخی تنها محصولات پرعیار خریداری می کنند. فولادسازان قصد دارند پیش از کاهش عرضه، موجودی خود برای فصل زمستان را بالا برند. بنابر این، اگرچه محدودیت های تولید خروجی فولاد کارخانه ها را محدود خواهد نمود، با این حال تقاضا برای قراضه همچنان بالا خواهد بود.

دولت محلی تانگشان اخیرا اعلام نمود که نرخ بهره گیری از کوره بلندهای این منطقه در ماه سپتامبر باید از نرخ ماه آگوست پایین تر باشد و محدودیت های زمستانی نیز از ابتدای اکتبر اعمال خواهند شد. انتشار این خبر باعث شد تا قیمت فولاد در بازار داخلی چین افزایش چشمگیری را تجربه نماید.

 در مجموع تصور بر این است که تولید فولاد دوستدار محیط زیست در چین انتظار بازار برای رشد قیمت را بالا برد. اگرچه هنوز تقاضای مصرف کنندگان در سطح نرمالی قرار دارد، اما هرچه میزان عرضه کاهش یابد شاهد افزایش بیشتر قیمت خواهیم بود. این امر باعث خواهد شد تا در آینده رشد قیمت قراضه رقم خورده و تقاضا خصوصا برای مواد تمیز تر افزایش یابد.

منبع: پلنر
عناوین برگزیده