تاریخ: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۴:۳۴
بازدید: ۹۱
کد خبر: ۱۹۴۹۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

بازار فولاد چین به دنبال یافتن مسیر آتی

می متالز - بهای فولاد در بازار داخلی چین هفته پر نوسانی را پشت سر گذاشت. در حالیکه روزهای ابتدایی را با قدرت رشد یافت، در ادامه هفته گذشته با افت روبرو شد، اگرچه این کاهش در محصولات تخت بیشتر مشهود بود. بهای بیلت تانگشان به ۳۹۷۰ یوان/تن رسید که نسبت قبل ۵۰ یوان کاهش را نشان می دهد.
بازار فولاد چین به دنبال یافتن مسیر آتی

به گزارش می متالز، با این حال، موجودی انبارهای محصولات فولادی روندی رو به کاهش را ادامه داد. گروه شاگانگ لیست جدید قیمت محصولات خود را منتشر نمود که حاکی از ثبات قیمت ها دارد. از این رو، افت شدیدی در قیمت محصولات فولادی حاصل نشد.

 میانگین بهای میلگرد در ۲۵ شهر مهم چین به ۴۶۲۰ یوان رسید که نسبت به قبل ۷ یوان دیگر افت داشت. به دلیل تعطیلات طولانی ابتدای اکتبر احتمال می رود که خرید تجار در روزهای آتی قدرت بیشتری به خود بگیرد. همچنین دولت مرکزی در حال معرفی بسته های محرکی برای افزایش انگیزه سرمایه گذاران به تداوم سرمایه گذاری در کشور می باشد.

بهای ورق گرم نیز به طور میانگین تنها نوساناتی را شاهد بود. موجودی پایین انبارها اجازه افت چشمگیر قیمت را نمی دهد، با این حال تجار نسبت به چشم انداز آتی خیلی خوش بین نیستند. اگرچه میزان بازرسی های فنی فولادسازان تا حد زیادی کاهش یافته است، آنها از افت سفارشات شاکی هستند و اظهار داشته اند که فشار کمبود نقدینگی در حال بالا رفتن است. در صورتی که سطح موجودی ها در دوره تعطیلات افزایش یابد، احتمال کاهش قیمت از سوی تجار چندان غیر منطقی به نظر نمی رسد.

بهای سنگ آهن نیز در بازار فیزیکی بنادر با ثبات همراه شد و در محدوده ۵۰۵ تا ۵۱۰ یوان/تن باقی ماند. اگرچه تمایل خریداران به خرید محموله های جدید زیاد نبود، اما فروشندگان هم تخفیفی را قائل نمی شدند. احتمال می رود که در آینده و در آستانه تعطیلات اکتبر کمی بر سرعت خرید سنگ آهن افزوده شود.

اعتماد خریداران به آینده بازار کاهش یافته و بازیابی این اعتماد چندان ساده نیست. در صورتی که بسته های محرک جدیدی از سوی دولت مرکزی معرفی نشود، احتمال افت بیشتر قیمت فولاد در بازار داخلی چین وجود دارد.

منبع: پلنر
عناوین برگزیده