تاریخ: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۳:۰۱
بازدید: ۱۸۸
کد خبر: ۱۹۷۵۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تداوم اصلاح نماگرها با عرضه حقیقی‌ها/ بازار سهام منتظر برگشت با معدنی‌ها و پالایشی‌ها

می متالز - بازار سهام در دومین روز متوالی کاهش نرخ ارزشاهد اصلاح قیمت سهام است و با وجود فشار نسبی عرضه از سوی حقیقی‌ها، اما بازار انتظار دارد از اواخر معاملات امروز با پیشرو شدن معدنی‌ها و پالایشی‌ها به مدار تعادل بازگردد.
تداوم اصلاح نماگرها با عرضه حقیقی‌ها/ بازار سهام منتظر برگشت با معدنی‌ها و پالایشی‌ها

به گزارش می متالز، با آغاز معاملات امروز چهارشنبه ۱۱ مهرماه ۹۷، معامله‌گران بورس تهران در حالی برای دومین روز پیاپی کاهش نرخ ارز، شاهد اصلاح قیمت سهام و استراحت نماگرهای منتخب این بازار هستند که با وجود فشار نسبی فروش از سوی معامله‌گران حقیقی، انتظار می‌رود تا با پیشرو شدن گروه پالایشی‌ها و معدنی‌ها از میانه بازار امروز روند معاملات روی نقطه تعادل بایستد. 

بر اساس این گزارش شاخص کل بازده نقدی بورس تهران تا لحظه انتشار این خبر با ریزش ۳۱۴۲ واحدی در کانال ۱۸۵ هزار و ۱۱۶ واحد درجا می‌زند. این درحالی است که شاخص کل هموزن با ۶۷۴ واحد کاهش به عدد ۳۲ هزار و ۳۷۵ واحد رسیده است. شاخص بازار اول نیز در حالی با کاهش ۲۱۱۹ واحدی روی رقم ۱۳۷ هزار و ۸۶۶ واحد ایستاده که شاخص بازار دوم با ۷ هزار و ۱۹۹ واحد کاهش هم‌اکنون عدد ۳۶۱ هزار و ۵۲۵ واحد را تجربه می‌کند.

در بازار فرابورس نیز تا این لحظه شاخص کل این بازار با افت ۶۶ واحدی به رقم ۲۱۰۰ واحد دست یافته است. 

ملی صنایع مس ایران با ۳۳۱ واحد، پتروشیمی پارس با ۲۶۲ واحد و تاپیکو با ۲۲۶ واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کرده‌اند.

این در حالی است که گروه معدنی‌ها به رهبری سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات و گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید بیشترین تأثیر مثبت را بر محاسبه این نماگر به نام خود ثبت کرده‌اند. همچنین گروه پالایشی‌ها به رهبری پالایش اصفهان به تدریج در حال تعدیل شدن قیمت‌ها از دامنه نوسان منفی به سمت دامنه نوسان مثبت قیمت‌هاست. هم اکنون پالایش اصفهان در سقف کامل قیمتی و با حجم معامله بیش از ۵۷ میلیون سهمی با صف خرید ۲۳ میلیون سهمی روبه‌رو است.

به نظر می‌رسد تکاپو برای نقد کردن بازدهی‌های کسب‌شده تا کانال ۱۵۰ هزار برای حقیقی‌ها نتوانسته طمع خرید سهام را برای سهامداران جدید کمرنگ‌تر کند.

عناوین برگزیده
واگذاری ۱۷۲ هکتار از اراضی ملی جهت ساخت نیروگاه خورشیدی و تجدیدپذیر به ایرالکو و بهره‌برداری از فاز نخست پروژه ۸۰ مگاواتی مولد اضطراری شرکت آلومینیوم ایران
با حضور سهامداران عمده و اعضای هیات مدیره ایرالکو، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی، مدیر امور اراضی استان مرکزی و مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای باختر انجام شد؛

واگذاری ۱۷۲ هکتار از اراضی ملی جهت ساخت نیروگاه خورشیدی و تجدیدپذیر به ایرالکو و بهره‌برداری از فاز نخست پروژه ۸۰ مگاواتی مولد اضطراری شرکت آلومینیوم ایران