تاریخ: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۳:۰۲
بازدید: ۳۰۶
کد خبر: ۱۹۹۵۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
کمپانی Hindustan اعلام کرد

تلاش برای جذب 30 درصدی بازار مس هندوستان

می متالز - کمپانی هندی Hindustan در گزارشی اعلام کرد که این کمپانی مس معدنی در نظر دارد طی 6 سال آینده، 30درصد بازار داخلی را جذب کند. این سهم بازار در حال حاضر 5درصد است.
تلاش برای جذب 30 درصدی بازار مس هندوستان

به گزارش می متالز به نقل از مس پرس، این کمپانی برای رسیدن به این هدف در نظر دارد تولید محصولات مسی را از 36هزار تن تولید شده در یک سال منتهی به 31 مارچ به 200هزار تن در سال افزایش دهد. برای این منظور، این کمپانی عملیات و طرح‌های توسعه‌ای در دست اجرا دارد.
بر اساس این گزارش، هدف کمپانی Hindustan این است که با توجه به سرمایه، منابع و حمایت‌های دولتی، افزایش ظرفیت استخراج از رقم هدف‌گذاری شده 12/3میلیون تنِ فعلی به 20 میلیون تن در سال افزایش یابد. ظرفیت فعلی 3/6میلیون تن در سال است. هزینه‌های سرمایه‌ای لازم برای پروژه توسعه‌ای مذکور، حدود 55میلیارد روپیه (معادل 758میلیون دلار و 650میلیون یورو) برآورد شده است که از طریق تأمین مالی در بازار سرمایه، بدهی و تعهدات داخلی تأمین خواهد شد.
همچنین این کمپانی در گزارش خود تأکید کرده است که در کنار این طرح‌ توسعه‌ای این کمپانی هیچ برنامه فوری برای ساخت یک واحد ذوب دیگر ندارد. در هند، ظرفیت ذوب در حال حاضر، مازاد نیاز است. تقاضای داخلی 650هزار تن است، درحالی‌که ظرفیت واحدهای ذوب 1میلیون تن تخمین زده شده است. برای تولید فلز نیز به‌سادگی می‌توان مس محتوی کنسانتره را به واحدهای ذوبی که قبلاً به بهره‌برداری رسیده‌اند، فروخت. تنها زمانی برای ساخت واحد ذوب، برنامه‌ریزی می‌شود که سنگ معدنی بیش‌تری تولید شود. ظرفیت ذوب کنونی کمپانی Hindustan حدود 70هزار تن در سال است که شامل 20 هزار تن ظرفیت تولید اولیه و 50هزار تن ظرفیت تولید ثانویه است.

منبع: مس پرس
عناوین برگزیده