تاریخ: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۴۱
بازدید: ۴۵۲
کد خبر: ۲۰۰۳۱۱
سرویس خبر : آهن و فولاد
همرزم جانباز شهید غازی در آیین رونمایی از سردیس کاپیتان اسبق تیم فوتبال سپاهان:

«شهید غازی» نماد بالندگی و شجاعت بود/از باشگاه سپاهان متشکرم که یاد او را گرامی داشت

‌می‌متالز - همرزم جانباز شهید غازی در آیین رونمایی از سردیس کاپیتان اسبق تیم فوتبال سپاهان گفت: شهید غازی اسوه شجاعت و بالندگی بود و از باشگاه سپاهان که یاد او راگرامی داشت سپاسگزارم.

به گزارش می‌متالز، سید حبیب الله اعتصامی درحاشیه آیین رونمایی از سردیس کاپیتان اسبق تیم فوتبال سپاهان، شهید جاویدالاثر سردار حسن غازی اظهار داشت: شهید غازی از عناصر مهم و موثر در توپخانه ۱۵ خرداد نیروی زمینی سپاه پاسداران بود. یادم هست در مقطعی، لشکر ۱۴ امام حسین (ع) در محاصره دشمن بعثی قرار گرفته بود و تمام فرماندهان به جمع بندی رسیده بودند که باید لشکر عقب نشینی کند. در این مقطع حساس شهید غازی و همرزمانش با استقرار در توپخانه، دشمن را از ادامه محاصره منصرف کردند و با مقاومت جانانه و آتش توپخانه، دشمن را به عقب کشاندند و عملیات فتح المبین در آن مقطع به پیروزی رسید.

وی در ادامه گفت: با این اقدام شهید غازی، علاوه بر پیروزی در عملیات فتح المبین، ۱۶ هزار نیروی بعثی به اسارت گرفته شدند.

همرزم شهید غازی با بیان این مطلب افزود: چیدمان نیرو‌های توپخانه ۱۵ خرداد نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران توسط شهید غازی در عملیات بیت المقدس حیرت شهید صیاد شیرازی و سرلشگر رحیم صفوی را به همراه داشت.

اعتصامی ضمن تقدیر و تشکر از باشگاه سپاهان در برگزاری یادبود و رونمایی از سردیس «شهید غازی» گفت: امیدوارم بازیکنان تیم سپاهان با الگو قرار دادن شهید غازی راه او را ادامه دهند و همواره روحیه بالای این شهید را سرلوحه خویش قرار دهند.

وی به لحظات آخر شهادت شهید غازی هم اشاره‌ای کرد و گفت: من به همراه شهید غازی در عملیات خیبر برای تست موشک به اتفاق شهید حسن تهرانی مقدم و محمد آقایی زیر آتش دشمن بودیم و با اینکه ماموریت شهید غازی منطقه دیگری بود و خیلی به ایشان اصرار کردم که منطقه را ترک کند و به یگان خود برگرد، اما او نپذیرفت و نهایتا نیرو‌های بعثی او را با گلوله‌های تانک از پا درآوردند.

همرزم شهید غازی با ابراز تشکر و قدردانی از باشگاه سپاهان گفت: برگزاری رویداد رونمایی از تندیس سردار غازی، تجدید خاطره و یادبوی از شهید غازی و دیگر شهدای باشگاه سپاهان است و از زحمات مدیریت باشگاه سپاهان سپاسگزارم و امیدوارم در مسیری که انتخاب کردند موفق و پیروز باشند.

منبع: ایراسین

عناوین برگزیده