تاریخ: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۳۰
بازدید: ۱۹۶
کد خبر: ۲۰۰۸۴۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

راه‌اندازی اولین پلتفرم بانکداری دیجیتال در امارات

می متالز - اولین پلتفرم مستقل بانکداری دیجیتال امارات متحده عربی راه‌اندازی شد.

به گزارش می‌متالز، روز یکشنبه اولین پلت فرم مستقل بانکداری دیجیتال در امارات متحده عربی آغاز به کار کرد، بانک جدیدی که امیدوار است در خاورمیانه، آفریقا و آسیای جنوبی پیشرو شود.

YAP مستقر در دبی مجوز بانکی ندارد، اما با بانک راک همکاری کرده و شماره حساب بین المللی بانکی را برای کاربران YAP فراهم می‌کند و وجوه آن‌ها را تحت مجوز بانکی تأمین می‌کند.

YAP، مانند سایر بانک‌های نو که شعبه‌های فیزیکی ندارند، خدمات بانکی سنتی مانند وام و رهن ندارد، اما تجزیه و تحلیل هزینه، پرداخت‌های همتا و خدمات حواله‌ها و پرداخت قبوض را ارائه می‌دهد.

YAP در حال همکاری با بانک‌های کشور‌های دیگر از جمله بانکی در عربستان، پاکستان و غنا است.

پیشتازان جهانی بانکداری دیجیتال، مانند اپلیکیشن روولوت، یکی از سریع‌ترین برنامه‌های جهان، نماینده‌ای در امارات متحده عربی ندارند.

سال گذشته (ADQ) شرکت هولدینگ دولتی ابوظبی اعلام کرد که قصد دارد با مجوز بانکی اولین بانک ابوظبی (FAB)، بانک نوینی ایجاد کند.

مروان هاشم مدیر عامل و بنیانگذار اپ YAP گفت: فین تک در نقاط دیگر جهان بسیار محبوب شده است و ما شاهد نیاز بی نظیر به این خدمات در خاورمیانه هستیم.

چالش‌هایی برای فین تک‌ها در امارات متحده عربی وجود دارند. بسیاری از فین تک‌ها در حال حاضر به دنبال مشارکت با بانک‌ها هستند، اما به بحث و گفتگو و ایجاد روابط زیادی نیاز دارد و انجام این کار آسان نیست، وی افزود که بنیانگذاران YAP با بانک RAK رابطه داشتند.

YAP در مرحله تأمین بودجه توسط بنیانگذاران، یک شرکت سهامدار خصوصی و سرمایه گذاران خصوصی تأمین اعتبار می‌شود، بیش از ۲۰،۰۰۰ مشتری ثبت نام اولیه کرده اند و حساب‌ها به تدریج در هفته‌های آینده فعال می‌شوند.

منبع : شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده