تاریخ: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۰۴
بازدید: ۲۰۲
کد خبر: ۲۰۱۴۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با حضور گروه ارزیابی تدوین نقشه راه بانکداری دیجیتال وزارت امور اقتصادی و دارایی انجام شد؛

بررسی تدوین نقشه راه بانکداری دیجیتال بانک صنعت و معدن

‌می‌متالز - نشست ارزیابی تدوین نقشه راه بانکداری دیجیتال بانک صنعت و معدن و بررسی میزان پیشرفت این بانک با حضور گروه ارزیابی تدوین نقشه راه بانکداری دیجیتال وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، مهری در این نشست که روز گذشته هجدهم اسفندماه و با حضور کرمانشاه و لگزایی اعضای گروه ارزیابی تدوین نقشه راه بانکداری دیجیتال وزارت امور اقتصادی و دارایی و خورسندیان عضو هیأت مدیره و مدیران ارشد و دست اندرکاران پروژه بانکداری دیجیتال این بانک برگزار شد، بیان داشت: امروزه بانک‌ها در راستای برآورده ساختن انتظارات فزاینده مشتریان، گستره محصولات و خدمات خود را در بستر فضای مجازی گسترش داده‌اند به طوری که اکوسیستم‌های حاصل از ایجاد شبکه‌های گسترده اطلاعاتی و ارتباطاتی، پایگاه‌های داده و ... تعریف‌کننده بانکداری دیجیتال در آینده خواهند بود.
وی افزود: برای افزایش موفقیت فعالیت بانک‌ها در این اکوسیستم‌ها لازم است، استراتژی کسب و کار بانک‌ها تغییر کرده و با تمرکز بر خلق ارزش به صورت متقابل، ایجاد اعتماد و شناخت مشترک و دوسویه بین بانک و مشتری به طراحی و ارائه محصول و یا خدمات بانکی بپردازند.
مهری یادآور شد: در صنعت بانکداری، استراتژی بانک‌ها در راستای حرکت از مدل سنتی به رویکرد اکوسیستم دیجیتال دچار تغییر اساسی شده و تمرکز آن‌ها به جای محصولات بر مشتریان قرار گرفته است؛ به صورتی که بانک باید با تغییر شیوه عملیات خود و ایجاد انعطاف‌پذیری، میزان دسترسی و شفافیت را برای مشتریان افزایش داده و به شریکی قابل اعتماد برای مشتریان تبدیل شود که به آنان خدمات شخصی‌سازی‌شده ارائه می‌دهد.
مهری تصریح کرد: هدف اصلی بانکداری دیجیتال تعامل و پیوستن بانک‌ها به دیگر سازمان‌ها در راستای بهبود محصولات و خدمات بانکی برای مشتریان به خصوص مشتریان حقوقی می‌باشد به شکلی که با تجزیه و تحلیل اطلاعات رفتاری، ترجیحات و سبک زندگی مشتریان خود و رسیدن به تصویر روشنی از نیاز‌های آنان، فراتر از نیاز و انتظارات آنان ظاهر شود.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن تأکید کرد: زمانی که از بانکداری دیجیتال سخن می‌گوییم منظور این است که با برنامه‌های کاربردی هوشمند بانکی که اجازه انجام تمامی تراکنش‌های مورد نظر از هر دستگاهی به انتخاب مشتری را با دستورالعمل‌های واضح و مکانیسم‌های عاری از خطا می‌دهند، دسترسی به طیف گسترده‌ای از خدمات مانند پس‌انداز، دریافت تسهیلات، مشاوره، بیمه، بودجه‌بندی، تجزیه و تحلیل هزینه‌ها و درآمدها، محاسبات سرمایه‌گذاری و ... را از ابتدا تا انتهای فرآیند بدون نیاز به حضور مشتری ممکن سازیم.
مهری عنوان داشت: در افق برنامه راهبردی و نقشه استراتژیک بانک تمامی زیرساخت‌ها و ابعاد تحقق بانکداری دیجیتال در ۴ مرحله در حال ظهور، در حال اجرا، پیشرو و پیشتاز مورد بررسی و تدوین قرار گرفته و در نظر داریم تا سال ۱۴۰۴ این مهم را محقق سازیم البته در سال جاری جهش خوبی در این زمینه اتفاق افتاد و از ۵ محصول و سامانه نوین در مردادماه و از ۳ محصول جدید نیز اخیراً با حضور دکتر واعظی رییس دفتر رییس جمهور در این بانک رونمایی شد.
وی گفت: بانک صنعت و معدن در راستای استقرار بانکداری دیجیتال و به موازات این پروژه، حمایت همه جانبه و همکاری مطلوبی با شرکت‌های دانش بنیان و فین تک‌ها را آغاز کرده و در این خصوص از سال ۹۷ تاکنون ۵۴۹ فقره تسهیلات به ارزش ۲۴ هزار میلیارد ریال به آنان پرداخت کرده و تفاهم نامه‌هایی با دانشگاه‌های شریف و امیرکبیر به امضا رسانده است.
در خلال این جلسه در خصوص میزان پیشرفت بانک صنعت و معدن در ۳۴ پروژه‌ای که در راستای بانکداری دیجیتال دارد، بحث و تبادل نظر شد و حاضران به بیان ابهامات خود در زمینه مسایل فنی و مالی، استراتژی منابع انسانی و برنامه‌های آموزشی مترتب بر این پروژه‌ها پرداختند و مدیران و کارشناسان بانک نیز راه حل‌ها و پاسخ‌های مربوطه را ارائه نمودند.

منبع: شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران شادا

عناوین برگزیده